Tvättar du håret innan du går till frisören?
Jag har länge undrat om man "ska" ha nytvättat hår när man går till frisören.
Självklart går jag inte dit med jätteflottigt hår men..
Hur gör du?
Vad tycker ni frisörer?
Jag har länge undrat om man "ska" ha nytvättat hår när man går till frisören.
Självklart går jag inte dit med jätteflottigt hår men..
Hur gör du?
Vad tycker ni frisörer?
Jag brukar tvätta håret kvällen innan. Även fast man alltid får håret tvättat där så känns det fräschare!
Min frissa sa en gång att hårtvätt ingår i priset!! Ändå brukar jag tvätta ur det innan..
Det beror på om frisörbesöket är planerat eller inte.
Nej. Jag slingar oftast mitt hår och då är det bättre om håret inte är nytvättat.
brukar tvätta dan innan
nej jag 'sparar' mig till den dagen jag ska klippa mig för att få håret tvättat av ett schysst hårsalong schampoo så det blir fräscht och fint!
Nej det gör jag inte,går inte dit med flottigt hår heller. Är ju det bästa med att gå till frisören,att man får njuta av att någon annan tvättar håret åt en,så sköööönt
Jag tvättar alltisd håret men det är ju egentligen onödigt eftersom dom brukar tvätta håret direkt där ändå :P
Jag brukar tvätta ur håret om jag haft i massa produkter i håret. Men det är ju onödigt eftersom dom oftast tvättar håret på en innan klippning iallafall..
Och ja, herregud, det finns inget mer underbart än när dom tvättar håret på en...jag brukar bli helt lelös i kroppen och får något liknande mental orgasm haha mmm det är avslappning det! Så länge dom inte råkar skvätta vatten i örat på en, då vaknar man direkt upp ur dvalan!
Brukar tvätta håret innan jag går dit, men tar inte i ngn produkt. Frissan kan då bara blöta håret med sprayflaska o börja klippa. Efter hon klippt färdigt, så tvättar hon det istället och gör sedan vi det. Har kort hår o det blir så väldigt bösigt efteråt o då är det gott att få det tvättat efteråt.
Ska man färga el slinga, så skall inte håret vara nytvättat har jag fått lära mig.
Tvättar det kvällen innan så får frisören välja själv om hon ska tvätta det igen eller inte.
om jag ska klippa det tvättar jag dagen innan eller samma dag, men om jag ska slinga håret tvättar jag inte det eftersom det är bäst och färga/slinga på otvättat hår
Eftersom det hos min frisör ingår massage i tvätten... och man sitter i en massagestol medans hon tvättar, så finns det INGET som kommer ivägen för min hårtvätt hos frissan... Så nej, jag tvättar inte... men jag tvättar håret varje dag pga träning så mitt hår hinner aldrig blir äckligt.