• Tola

Hur laga hål i jeans på snyggt sätt, till vuxen!

Min sambos jeans har gått sönder.. (massa hål utan att han vet hur) som snygga nötningar fast  ändå inte.. 

Hur kan man laga det på ett snyggt sätt?
    han vill att jag ska laga så att det inte syns attd et varit hål, men jag har redan förklarat att det går ju aldrig!
    Det enda alteranativet jag kan komma på är att på insidan sätta en jeans lapp och sedan sy hit o dit på maskin med passade färg på tråden.. så det blir som om det ska vara så.. Vet att det finns jeans som har så..
    Eller att bara sy på en lapp på insidan o ändå låta det vara hål..
    ja jag vet inte alls..
    massa tips gärna:)
  • Svar på tråden Hur laga hål i jeans på snyggt sätt, till vuxen!
  • Sencha
    Tola skrev 2010-03-01 11:41:13 följande:
    Det enda alteranativet jag kan komma på är att på insidan sätta en jeans lapp och sedan sy hit o dit på maskin med passade färg på tråden.. så det blir som om det ska vara så..
    Ja, så har jag brukat göra.
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Pormoicheia

Jag sätter en lapp på insidan och sen så sicksackar jag järnet i passande färg.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Tola

ja.. vart än hålen sitter? :)

Min sambo vill ju som sagt att det inte ska synas men jag ska berätta för han vad jag kan göra.. han lär inte gilla idén men...
  • Sencha
    Tola skrev 2010-03-01 11:45:19 följande:
    ja.. vart än hålen sitter? :) Min sambo vill ju som sagt att det inte ska synas men jag ska berätta för han vad jag kan göra.. han lär inte gilla idén men...
    Om han har någon bättre idé så kan han ju göra det själv? Vilket ju för övrigt borde vara det självklara i vilket fall - så han ska väl vara jätteglad bara över att du alls fixar det åt honom?
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Februarii
    Tola skrev 2010-03-01 11:45:19 följande:
    ja.. vart än hålen sitter? :) Min sambo vill ju som sagt att det inte ska synas men jag ska berätta för han vad jag kan göra.. han lär inte gilla idén men...
    Alternativen är ju annars att han gör det själv ;)
  • 071001
    Pomea:
    "Jag sätter en lapp på insidan och sen så sicksackar jag järnet i passande färg."
    Så är mina jeans också lagade. Ett bra sätt tycker jag med fint resultat.
  • Brollie

Jag sätter också på insidan men syr med trestegzickzack, då syns det mindre.

over and out
  • 071001

Sorry, inte Pomea utan Pormocheia.

• Pormoicheia
    071001 skrev 2010-03-01 11:52:28 följande:
    Sorry, inte Pomea utan Pormocheia.
    Ingen fara, folk skriver fel rätt ofta
    Apprentice Moraltant *back in action*
Svar på tråden Hur laga hål i jeans på snyggt sätt, till vuxen!