• smartjbl

Mensvärk hela tiden efter äl, graviditetstecken??

Hade äl för 6 dagar sen och sen dess har jag haft en svag molande känsla i magen, som svag mensvärk ca 2 dagar efter äl och den fortsätter varje dag. Vad kan detta tyda på? Graviditet eller att mensen gör sig beredd?? Nån som haft såhär och varit gravid?

• Svar på tråden Mensvärk hela tiden efter äl, graviditetstecken??
  • Jezamine

Jag tror det är mensen som är på g.

Avstängd tills vidare
  • Tessaa89

jag hade så drirekt efter äl och visade att jag va gravid två veckor senare =)

• smartjbl

Tessa: Ja det låter ju positivt

Synd att det var mensen för er andra, men jag fattar inte för jag har aldrig haft sån här mensvärk långt innan mens utan bara fått det någon dag efter att mensen startat.

• Tessaa89
    smartjbl skrev 2010-03-01 12:25:06 följande:
    Tessa: Ja det låter ju positivt Synd att det var mensen för er andra, men jag fattar inte för jag har aldrig haft sån här mensvärk långt innan mens utan bara fått det någon dag efter att mensen startat.
    jag brukkade inte heller ha det innan mens annars så jag förstog att det va något på g där :) hoppas det är så för dig oxo =)
  • Jezamine
    smartjbl skrev 2010-03-01 12:25:06 följande:
    Tessa: Ja det låter ju positivt Synd att det var mensen för er andra, men jag fattar inte för jag har aldrig haft sån här mensvärk långt innan mens utan bara fått det någon dag efter att mensen startat.
    Det kan vara olika från gång till gång
    Avstängd tills vidare
  • Rhoda Horswunce

Alltså, två dagar efter äl så vet ju inte kroppen om man är gravid eller inte, så den värken du hade då hade du haft oavsett om du är gravid eller inte. Nu 6 dagar efter äl är det väl ungefär på gränsen för att man ska kunna känna av symptom, så du skulle kunna ha ont nu för att du är gravid, men eftersom du har haft ont hela tiden så tror jag mer på att det är inbillning (vilket förstås inte automatiskt innebär att du inte är gravid).

• ewaulrica
    Rhoda Horswunce skrev 2010-03-01 12:30:27 följande:
    Alltså, två dagar efter äl så vet ju inte kroppen om man är gravid eller inte, så den värken du hade då hade du haft oavsett om du är gravid eller inte. Nu 6 dagar efter äl är det väl ungefär på gränsen för att man ska kunna känna av symptom, så du skulle kunna ha ont nu för att du är gravid, men eftersom du har haft ont hela tiden så tror jag mer på att det är inbillning (vilket förstås inte automatiskt innebär att du inte är gravid).
    Fast det där stämmer ju inte riktigt. Många får ju "mensvärk" direkt efter äl, när de blivit gravida. Jag hade så själv när jag var gravid sist, tycker det blir lite konstigt när man uttalar sig om "att så kan det inte vara" som en norm som gäller alla.. alla är vi ju olika och vi har alla olika symtom!!! Jag känner min kropp utan och innan och den gången hade jag rätt... (tyvärr så avslutades graviditeten den gången)
  • miss Y

Tyvärr så kan det vara mensen trots att det aldrig tidigare har hänt.
    Jag har vanligtvis max mensvärk en dag, vanligtvis bara en liten stund samma dag som mensen kommer. Denna gång så hade jag varje dag efter ÄL mensvärk å tänkte "å nu så kanske". Men nä, mensen kom punktligt 14 dagar senare.

Men vi får ju hålla tummarna att det inte är så för dig =)

• Rhoda Horswunce
    ewaulrica skrev 2010-03-01 17:45:54 följande:
    Fast det där stämmer ju inte riktigt. Många får ju "mensvärk" direkt efter äl, när de blivit gravida. Jag hade så själv när jag var gravid sist, tycker det blir lite konstigt när man uttalar sig om "att så kan det inte vara" som en norm som gäller alla.. alla är vi ju olika och vi har alla olika symtom!!! Jag känner min kropp utan och innan och den gången hade jag rätt... (tyvärr så avslutades graviditeten den gången)
    Fast då är det en tillfällighet. Alla hormonnivåer ligger på samma nivå två dagar efter äl, oavsett om ägget blivit befruktat eller inte.
  • ewaulrica
    Rhoda Horswunce skrev 2010-03-01 18:48:47 följande:
    Fast då är det en tillfällighet. Alla hormonnivåer ligger på samma nivå två dagar efter äl, oavsett om ägget blivit befruktat eller inte.
    Fast om man kan känna av ägglossning osv så kan man väl känna av om kroppen förbereder sig för ett befruktat ägg och pågående hormonomställning? Vissa känner ju av när ägget fäster och får då en nidblödning...
  • Rhoda Horswunce
    ewaulrica skrev 2010-03-01 18:52:22 följande:
    Fast om man kan känna av ägglossning osv så kan man väl känna av om kroppen förbereder sig för ett befruktat ägg och pågående hormonomställning? Vissa känner ju av när ägget fäster och får då en nidblödning...
    Ja självklart kan man känna av förändringarna, men de förändringar som sker precis efter ägglossningen är lika oavsett om ägget är befruktat eller inte. Inga graviditetshormoner produceras så tidigt.
  • TheLove

Jag känner mig också gravid! Är för tidigt att testa än men jag mår illa konstant, precis på samma sätt som min förra graviditet. Är extremt hungrig och har en lustig kännsla i magen... Jag kan erkänna att jag brukar gå runt och känna efter för symptom men nu väntar jag bara på pluset för jag "vet" att jag är gravid...

Hoppas bara att jag "vet" rätt....

• Syster Luring

Jag kan verkligen skriva under på det med "mens/molvärk" direkt efter ÄL vid bägge mina graviditeter. Upplever detta nu med så är lite bekymrad över att det kan vara en ny  (oplanerad & inte helt vältajmad) graviditet även om den naturligtvis skulle vara hjärtans välkommen.

Ska följa den här tråden och se vad som händer. Håller tummarna för att det blir ett plus för dig TS!

♥ August -95 & Edvin -09 ♥
  • ErikaCC

Ser att detta är en jättegammal tråd men provar skriva ändå

Anledningen till att vissa får "mensvärk " efter ÄL är att livmodern börjar växa från dag 1 ! Enligt min BM. Googla på det också så ser ni att det är sant.

Så hade jag första graviditeten... och har så NU...så jag hoppas på syskon i magen!!!

• Helene1
    Syster Luring skrev 2010-03-02 13:20:13 följande:
    Jag kan verkligen skriva under på det med "mens/molvärk" direkt efter ÄL vid bägge mina graviditeter. Upplever detta nu med så är lite bekymrad över att det kan vara en ny  (oplanerad & inte helt vältajmad) graviditet även om den naturligtvis skulle vara hjärtans välkommen.

Ska följa den här tråden och se vad som händer. Håller tummarna för att det blir ett plus för dig TS!
    Hej Jag hadde ägglosning fär 7 dagar sen blir det idag och jag hadde mens värk bara till igår Kan det ändå vara ett gravid symtom 
Svar på tråden Mensvärk hela tiden efter äl, graviditetstecken??