• Anonym

Det svider efter sex så jag bara gråter av smärta

Pinsamt problem, men skit samma, jag måste få hjälp och hoppas att ni har varit med om liknande och vet vad jag kan ha för problem...

Har nyss haft sex och det gör lite ont då under samlaget, det svider lite, lite... Men helt överenskomligt.
    Däremot efteråt, när jag går på toaletten för att kissa efteråt. FYYYY FAAAAAAAAAN, vad det svider, jag bara gråter. Det svider fortfarande, en halvtimme efteråt. Gör så ont.

Det gör alltid ont, men nu är det extremt. Har ingen könssjukdom, det har jag redan kollat. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Det svider efter sex så jag bara gråter av smärta
  • Anonym

Det kan vara så att dina slemhinnor inte blir tillräckligt fuktiga, jag vet att när jag åt p-piller fick jag exakt likadant, vi provade köra med kondom och då blev det lite bättre pga av glidmedlet, så testa glidmedel om ni inte vill ha kondom

• Anonym

Har du alltid haft det problemet? Alltså även med andra partners?
    Jag upplevde fruktansvärd sveda med en kille jag var med. Det visade sig i alla fall att jag var allergisk mot hans sperma (och även hans personlighet, visade det sig rätt snart...).

• Anonym (katta)

Vestibulit kanske? Då har man problem med sköra slemhinnor. Använder du glidmedel? Det kan underlätta.

Fortsätt inte med samlag när det gör ont. I värsta fall kan du utveckla en reflex som gör att kroppen kopplar ihop samlag med smärta, och då börjar musklerna i bäckenbotten att spänna sig vid samlag, med följden att det gör mer ont. Om det gör ont när du har samlag, ta en paus och slappna av. Använd mycket glidmedel. Gör knipövningar så att du lär dig kontrollera musklerna i underlivet. Detta gäller alltså om du har vestibulit (eller vaginism, som jag hade, det är när musklerna spänner sig vare sig jag ville det eller ej).

Hoppas att det inte är något av detta, utan bara något tillfälligt.

Och det viktigaste av allt: Det finns många sköna sätt att ha sex på som inte är samlag. Välj något som inte gör ont.{#lang_emotions_wink}

• Anonym

vedstibulit??? hur kollar man det, med ett test eller?

• Anonym

gå till gyn kan vara så mycket olika saker tex svamp, sköra slemhinnor.  annars kan du pröva glidmedel och nån avkylande salva efter.

• Anonym (samma)

Hej TS!

Kunde varit jag som skrev det där.
    Har precis samma.
    Det gör oftast inte så ont under själva samlaget. Kanske lite trögt i början (även om jag är våt) men sen när jag går och kissar, även om jag väntar ca en timme eftersom jag vet hur ont det gör direkt efter.. så gör det ändå svinont. Och ibland gör det inte ont efter det jag väl kissat. Men ibland så fortsätter det svida och bränna och känns som hela underlivet ska sprängas verkligen... blir som ett jäkla tryck neråt, särskilt när jag står upp då.. skumt.
    Det där med glidmedel. På mig funkar tyvärr inte det. Brukar kännas som det blir ännu mer irriterat då. Men däremot är det ju klart lindrigare om han inte sprutar i mig.
    Jag brukar ta Xylocain när det är som värst. Fast först gör det då ännu ondare när jag precis stryker på det. Bränner som eld...
    Äter för övrigt Yasmin. Har provat att göra uppehåll med dem, och då har det blivit mycket bättre. Men som det är nu måste jag tyvärr knapra piller ett tag till...
  • Anonym (samma)

Det nog vestabulit du har. Jag har haft samma problem som dig och har väl fortfaranade fast inte lika illa som förut.

Gör knipövningar och ta lååååång tid på dig med förspel. Eftersom det gör ont så spänner du dig och nu spänner du dig troligen redan från början eftersom du förväntar dig att det ska göra ont.
    Jag var hos gyn och de kunde inte se att det var något fel förutom att jag var väldigt spänd. Därför skulle jag göra knipövningar.

Jag upplevde det också som att det blev bättre när han inte kom i mig. Skämtade ibland om att han hade frätande syra i snorren.

Har du lätt för att få svampinfektioner? Det har jag och det bidrar nog till att det gör så ont. Sköra slemhinnor.

• Anonym (samma)

Oj, vi var visst två anonym (samma) på samma klockslag dessutom... vill bara förtydliga detta... jag skrev inlägg nr 6.

• Anonym (samma)
    Anonym (samma) skrev 2010-03-01 17:04:11 följande:
    Oj, vi var visst två anonym (samma) på samma klockslag dessutom... vill bara förtydliga detta... jag skrev inlägg nr 6.
    fast iofs... det förstår väl alla att samma person inte kan skriva 2 helt olika inlägg på samma klockslag.. så ja.. skit samma! hahaha.... lite kul bara.
  • Anonym (vestibulit)
    Som andra sagt tidigare; det låter som det kan vara vestibulit. Har det själv och det är hemskt. Jag har dock lärt mig leva med det och tack vare en förstående sambo har vi hittat andra sätt att komma runt problemet.
    Här är lite information att börja med, en enkel beskrivning. Sedan rekommenderar jag dig att googla på vestibulit så hittar du fler beskrivningar och fler som upplever samma sak.
    http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=38906
    Lycka till!
  • Anonym (samma)

Jag kan kalla mig samma 2 ha ha ( inlägg nr 7)

• Anonym

jag hade så himla ont och hamnade på akuten 3 gånger, det var svamp och sen skadade slemhinnor. har prövat allt men det som funkade var östrogentabletter som jag stoppade upp.

• Applebaum

Det låter inte alls som vestibulit. Däremot låter det som att dina slemhinnor är väldigt känsliga och den svidande känslan du får efter sex beror på att du får små, små sprickor i slemhinnorna vid sex. Om du äter hormonpreventivmedel så är det troligtvis boven i dramat.

• Anonym (katta)

Det är inte alltid så lätt att ställa diagnosen vestibulit (eller vaginism). Om det håller i sig tycker jag att du ska söka hjälp hos en gynekolog.

• Anonym (Svedan)

Så där hade jag efter mitt MA. Så ont så jag grät under sexet och efteråt! Jag använde Xylokain innan och intimsalva efteråt för att lindra. Duschade kallt direkt efter samlaget. Det är bättre nu,men sex när jag inte har äl undviker vi för det går bokstavligt talat knappt ha. Glidmedel får vi inte ha för vi försöker få barn,men vill ni inte det så går det bra.

• Anonym

Tack tack tack!!! Ni bekriver så bra hur det känns... svidande, brännande..
    Skönt att jag inte är ensam.

Jag äter inte p-piller eller annat, vi försöker få barn. Jag ska sätta mig och googla nu på symtomen, nu gör det inte ont så nu har jag ro att läsa.

Svar på tråden Det svider efter sex så jag bara gråter av smärta