• Junia

Takfläkt i sovrummet - skadligt för barn?

Hejsan!

Nu har sommaren kommit och med den sömnlösa nätter pga hettan. Vår lilla gosse på 4 månader har svårt att få ro i värmen. Vi har närmare 30 grader i sovrummet eftersom solen lyser på den sidan hela dagen och kvällen. Vi har fönstret halvöppet och en hissgardin nerdragen, men det hjälper inte mycket.

Vi har dock en takfläkt över sängen i sovrummet som kan erbjuda lite svalka, men den ger ju istället lite drag!

Vad tror ni... kan det vara skadligt för min lilla plutt att ligga under takfläkten. Snart får han ligga i vagnen på altanen med mig på en madrass bredvid!

Snälla svara om ni har någon teori om detta!

• Svar på tråden Takfläkt i sovrummet - skadligt för barn?
  • Mamma 81

Vi hade takfläkt när våran tjej var bebis. Jag frågade på BVC vad dom trodde, om det var skadligt eller så. Men hon svarade att hon inte ansåg att det var det, och att hon inte visste någon annan som heller trodde att det skulle vara skadligt på något sätt. Däremot så sa hon att vi kunde ha på en tunn bomullsfilt på Filippa, när fläkten var på.
    Och vad jag ser så har våran tjej inte tagit någon som helst skada av att ligga i ett rum med takfläkt..
    *Kram* Och lycka till..

• LindaoEmil

hellre förkyld än värmeslag

• mymmlan

Har samma problem, vår lägenhet förvandlas till en bastu jätte fort, är en pina nu när vi varit förkylda jag och lillen och jag inte orkat gå ut med honom. Han har helt enkelt fått ha på sig enbart en tygblöja att krypa runt i och takfläkten har fått vara på då och då, har helst inte velat haft på den när han varit snuvig men vad ska man göra när han gråter av att det är för varmt?
    Så fort hans far kommit hem från jobbet har han fått gå ut med honom i vagnen så att han äntligen har blivit sval så han klarat att somna.
    Hu, skönt att vara nästan frisk igen och att vi snart ska flytta ifrån den här lägenheten.

• Trollis

Har i Florida har natan varenda sovrum takfkakt, om inte sa har det a/c - det ar ingen fara, Vi har pa bade a/c och flakten pa det lagsta. ser bara till att det inte blaser rakt pa henne, (hon ar 4 v.)

• eccobell

Vi har takfläkten på hela dagarna och Anton har inte blivit förskyld av det.
    Sov i bara blöja och en tunn filt eller bara påslakan så ordnar det sig nog.

• Junia

Tack så mycket för alla svar! I natt får fläkten stå på lägsta hastighet. Det är så fruktansvärt kvav åskvärme här...

Kramar

Svar på tråden Takfläkt i sovrummet - skadligt för barn?