• Mrs Cykel

Hur märker ni era barns kläder?

Min dotter ska snart börja på förskolan och jag antar att det är bra att märka hennes kläder med ex namn och kanske telefonnummer.

Någon med tips? Hur gör ni och vart har ni inhandlat det som behövs?

Kanske en simpel fråga, men jag har ingen aning... Jag har för mig att min mamma sydde i adresslappar när jag gick i skolan, men vet inte var man beställer sådana.

Tacksam för lite råd och idéer!

• Svar på tråden Hur märker ni era barns kläder?
  • April Mamma

Jag skriver med en vanlig penna eller tex en märkpenna från POP.

Jag beställde hem en massa lappar som man skulle stryka på men det blev aldrig av...

Googla på nätet, finns många företag som säljer...Googla "namnlappar" så får du fram massor =)

• BabyJay

Ytterkläder märker jag med namnlappar med förnamn, efternamn och telefonnummer. Tror jag beställde från markisar.se eller namnlappen nånting.

De vanliga "dagis-kläderna" brukar jag märka med bara förnamnet med en bläckpenna på storlekslappen. Håller mååånga tvättar.

På skor skriver jag bara förnamnet någonstans där det får plats med en permanent penna.

• Jaramla

jag har strukit på (jobbigt) men sen beställde jag tyglappar jag sätter fast med nåt som heter "taggit". superenkelt o smidigt o min favorit! på vissa saker skriver jag med märkpenna. men ja, googla namnlappar, det finns att välja på!

• MKAsson

Tygmärken med namn som sätts fast med taggits använder vi, funkar utmärkt, snabbt och enkelt och har nog bara haft en eller två som lossnat. Smidigt att återanvända namnlapparna när kläderna är urväxta, bara att använda en ny taggit i nästa plagg.

• sarsparis

Klistermärken till skor och rengkläder, de man stryker på till övriga kläder även en del man syr på. vill inte skriva i kläderna då ett eventuellt syskon kommer att ärva kläderna, eller någon anna, och då känns det lättare att bara stryka på en ny lapp med ett nytt namn än att skriva i plaggen.

• Doodelidoo

Jag skriver med märkpenna i alla kläder och skor. Försvinner aldrig i tvätten och går snabbt och enkelt. Skulle jag behöva ta fram strykjärn eller nål och tråd skulle det aldrig bli av.

• Mrs Cykel

Tack för era svar! Ska googla lite och undersöka era förslag!

• tessis72

jag stryker på en bild på min dotter på hennes kläder
    Eftersom hon bara är 2 år och inte kan läsa så fungerar bild kanon
    www.exitosweden.se

• Tesselajnen

JAg började med små lappar som man strök på samt klisterlappar till saker som inte gick att stryka fast lappar på. Väldigt duktig, det var namn och telnummer på lapparna... Nu skriver jag med märkpenna så att det går så fort som möjligt, inget finilr mer *skrattar*

Pennan sitter dessutom bättre verkar det som i längden (märkpenna från PoP 25 kronor eller nått sånt.)

• Maggiepuh

Jag märker allt med märkpenna från bokia.

• Morticia77

Permanent tuschpenna/märkpenna. Vi har bara skrivit efternamnet eftersom vi planerat (och nu väntar) syskon till sonen.

• vivianne

Vävda band (efternamnet så att jag slipper namna om ärvda kläder) och taggits. Köpt på namnband.se

Nästa gång jag köper band tänker jag ha både namn och telnr. Hittade en jacka på lekplatsen utanför huset en gång som var namnad med telnr. Ringde och de blev jätteglada (killen hade glömt var han tog av sig jackan och varit på jättemånga ställen den eftermiddagen)! Jag hade inte haft en chans att hitta dem annars!
  • Fåret Shaun

penna eller en garnstump, sen har förskolan en "karta" med vilken färg som tillhör vilken familj

Det är fint att peka
  • snuttP

Ofta bara en bläckpenna på tvättrådslappen. Och med spritpenna i gummistövlar. Men ofta märker jag inte kläderna alls.. Glömmer bort det..

Svar på tråden Hur märker ni era barns kläder?