• Anonym (utan smaksinne:()

    orolig förkyld...

    Hejsan

    har nu varit sjuk i en vecka..hade feber (37,8 å sen 38,5) 2 nätter förra veckan...just nu e jag bara jättesnuvig (gulaktig) å har ont i huvet...har vanligtvis spänningsmigrän men känns inte som en sån huvudvärk nu...ont i ansiktet å det känns som hjärnan hoppar runt så fort jag går.....
    nu till mitt dilemma...mitt smaksinne har försvunnit helt!...brukar ju kunna känna ngt när jag e förkyld men inget alls nu... :(
    kan tillägga att jag e gravid i v18..å ska på rutin ul nu på fredag så jag e ganska orolig....
    kan du kanske svara på varför smaksinnet försvunnit helt? hörde ngt om att gravida kan tillfället tappa smaksinnet....

    mvh Nina

  • Svar på tråden orolig förkyld...
  • Farmaceuten

    Hej,
    det verkar som om du har fått en riktig förkylning som satt sig i dina bihålor då du har huvudvärk och ont i ansiktet, det kan gå över av sig själv och ibland måste man behandla med antibiotika, det måste en läkare avgöra. Att man förlorar smaksinnet vid förkylningar är inte ovanligt. Du kan använda en nässpray med koksalt i som är helt ofarlig när du är gravid, fram till du kontaktar vården.

    Lycka Till!

    Farmaceuten Maria

  • Anonym (utan smaksinne:()

    tack för svaret..har även frågat min bm idag..å hon skulle prata m läkarn..känns ju lite konstigt å inte känna någon lukt el smak alls....

Svar på tråden orolig förkyld...