Blöder konstant av p-staven
Jag satte in P-stav för 4 veckor sen och blöder hela tiden.. bara några dagar uppehåll men började igen.. är detta normalt? första gången jag har p-stav..
Kan min kropp stöta bort eller när ska det sluta?
Jag satte in P-stav för 4 veckor sen och blöder hela tiden.. bara några dagar uppehåll men började igen.. är detta normalt? första gången jag har p-stav..
Kan min kropp stöta bort eller när ska det sluta?
jag hade p-stav i 3år och jag blödde absolut hela tiden, kanske 20dagars uppehåll på alla dom 3åren. men det är väldigt olika, vissa blöder inget alls. men det är helt normalt att du blöder hela tiden,läkarna sa till mig att upp till 6månader kan man blöda konstant hela tiden, vilket är normalt med p-stav.
Jag har också haft p-stav och första halvåret kan det strula, sen hade jag ingen mens alls.
Andra gången jag satte i p-stav strulade det för mig hela tiden och småblödde när som som helst. Barnmorskan sade att kroppen hade vant sig och att det kan bli så och att man antingen får ta det eller byta till annat preventivmedel. Tilläggas också att första gången blev jag deppig första månaderna, men det gick över och fungerade jättebra sen. Det är lite av ett lotteri hur det blir, det passar inte alla.
Lycka till.
Jag hade p-stav i 4 månader, blödde hela tiden, från första dagen typ. Fick ta ut den pga att den gav mig upprepade urinvägsinfektioner.
Lycka till
Har också haft samma problem med p-stav.
Hade i min i ett år och jag var mensfri några dagar varje månad...
Tog ut den så fort jag fick chansen, det var läkarna som ville att jag skulle ha den i ett år ungefär.
Har oxå samma problem, o då har ja haft min 1 år. satte in den 14 jan 2009 o det håller i sig fortfarande. Jag blöder 4-5dagar i veckan ca. ibland mindre.
Med min första p-stav blödde jag konstant i 3 månader och sen inte en enda droppe på alla åren. Satte in en ny efter de 3 åren hade gått och då blödde jag heller inte.. De 3 månaderna var det värt, för att slippa mensen så länge som jag gjorde. Men hört att vissa inte haft den turen som jag. Det är nog väldigt individuellt.
Första gången blödde jag typ ingenting alls. Andra gången var det nästan under hela första året, nu blöder jag inte alls