• Anonym

hur kolla upp var min man vart på internet?

Jag tror att min man e inne på porrsajter...vilket e ok tycker jag, men däremot e jag orolig att han e inne på sex-chatt-sajter....INTE ok!! Jag kan typ INGENTING om datorer...kan nån ge mig några tips hur jag kan ta reda på vad fasen han håller på med? Jag har aldrig varit "snokig" av mig....men i det här fallet e jag beredd att ändras....han blånekar och ljuger mig rakt i ansiktet HELA tiden. Jag är så trött på det. Magkänslan säger att här ere nåt jäkligt lurt på gång. Men jag behöver "bevis". Usch, trodde aldrig det skulle bli såhär...hjälp

• Svar på tråden hur kolla upp var min man vart på internet?
  • Pingla med en åsikt

Först måste jag ju säga att det är tragiskt att du ens måste leta.... även om jag till viss del kan förstå dig. Men.... OM han nu kollar porrsajter Vad gör du då?
    Har du tagit ställning till hur du ska reagera i ett sånt fall?

Nåja....
    Det lättaste är ju att kolla historiken i din browser.
    Det finns en knapp längst upp som heter "History". Kolla den. Men är han "kollad" som det verkar så har han nog tämt den. Då kan du kolla datorns cookies.
    Men börja med history.

kram Pinglan

• Anonym (kille)

det finns flera program ganska enkla och som är dolda om man inte vet om dem..

key logger pogram.. men det kan lätt misbrukas. jag skulle själv inte använda dom om jag inte starkt mistänkte otrohet..

om du gör det så kan jag maila dig länkar till gratisvertioner..

jag vill inte lägga ut dom här..

obs.. det är inga olagliga saker..

skapa en tillfällig hotmail som du inte kommer att använda igen och posta den här..

• Pingla med en åsikt

tämt?
    Jag menade såklart att han hade tömt den
    *s*

• 3 mamma

Har Windows xp, och i raden längst upp finns en bakåt knapp, med en liten svart pil som pekar neråt. Tryck på den så kommer det upp vilka sidor man varit inne på. jag kan se två v. tillbaka.
    Det är ju inte kul att man ska behöva spionera på varandra, man jag svarar bara på din fråga. Det kan ju kännas bättre för dig om du vet vilket han gör, så behöver du inte tänka på det mer sedan. Hoppas att det löser sig.

• Anonym

Tack för tipsen. Jag vet det är hemskt att ens behöva snoka. E verkligen inte jag. Men jag har skäl att kolla upp honom. Det eller bara dra...

Anonym(kille)....jag skulle va jättetacksam om du skickade program till mig. Jag blir galen av det här. Har en magkänsla som säger att han bedrar mig och har gjort så i ett år.

kia345@hotmail.com

• Anonym (en till..)

Här finns det en till som skulle vilja ha programmet.
    Hur går man tillväga för att installera det och använda det?

• isablo

Hejsan!

Tycker oxå att det är synd att du ska behöva snoka..

Detta är ett tips om han skulle ha tagit bort allt i tidigare..

Gå in på verktyg längst upp, klicka på internet-altenativ,
    klicka på inställningar, sen på visa filer, då kan du se alla
    besök han har gjort på nätet..

Lycka till!

• Anonym (Undrande)

Chokladboll (eller någon annan som vet);

Kan man även rensa Visa filer? Så att det inte syns där var man har varit?

• Jillisen

ja du kan även rensa så inloggningsrutor blir tomma (där användarnamnet brukar stå som det brukar vara på lunar, här fl, o alla andra comunities)
    då klickar man på "tabort cookies" o "ta bort filer"

• Anonym (kille)

hejsan har nu mailat lite olika varianter till dig.. hoppas dina farhågor inte blir bekräftade..

lycka till..

• Östenssonstwins

Det finns program som tar fram allt som man har raderat från datan. Allt raderat går alltså att få tillbaka. Det hjälper inte att radera cookies. Du kan söka på "get data back" så hittar du säkert programmet. Allt som man har raderat eller trott att det är borta är alltså inte borta.

FÖr att man ska radera bort allt från datan måste man använda sig av ett program som heter killdisk och det är inte så många som känner till den. Då blir datan som när man köpte den.

• Anonym

Tack för hjälpen!

• isablo

Anonym undrande

Jo, man kan rensa dessa filer oxå, men
    det är nog mer vanligt att folk rensar bort
    tidigare på vänster sidan istället och då
    kan man fortfarande se vart man varit inne..

Svar på tråden hur kolla upp var min man vart på internet?