• Aleida

Hur är det att bo i Sätra/Bredäng?

Är det någon som bor i Sätra eller Bredäng utanför Stockholm?
    Funderar på att flytta dit. Har två barn som kommer gå kvar i sin gamla skola om vi flyttar (av olika anledningar). Men jag undrar lite om det är lugna områden, eller helt enkelt; är det ok för en ensam kvinna med barn att bo där?

Då jag var yngre var jag mycket i de delarna av stan och har inte de bästa erfarenheterna. Men saker & ting kan ändras, nu har jag varit borta från stan ett tag och vet inte hur det är nu.

Tacksam för svar !

• Svar på tråden Hur är det att bo i Sätra/Bredäng?
  • Victoria86

Har ingen personlig erfarenhet, men har en klasskamrat som flyttat till Sätra i januari och hon stormtrivs. Hon säger att det är ett lugnt område med mycket barnfamiljer.
    Hoppas du fick lite mer info! :)

• Spädis08

Sätra är "bättre" så till vida att det är lugnare än Bredäng. Kan dock vara lite stökigt kring centrum. Lugnare i villa/radhusdelen ner mot vattnet än i husen runt centrum.
    Bredäng skulle jag nog försöka avhålla mig från.

• Kiwi86

Jag bodde i Bredäng en period i mitt liv. Trivdes jättebra! Det är klart att det bor endel invandrare i den stadsdelen och runt omkring centrum kan det vara lite "stökigt" kvällstid MEN jag hade trevliga grannar och det var ändå stillsamt och lugnt där. Det finns ju så mycket vackra ställen att gå omkring på där. Skogsstigar ner mot Mälaren osv. Nära till stort köpcentra i Skärholmen.

Sätra är nog snäppet lugnare.

Svar på tråden Hur är det att bo i Sätra/Bredäng?