8-månaders som sover RIKTIGT dåligt
Vår dotter på 8 månader sover dåligt, och då menar jag RIKTIGT dåligt...
Vår dotter på 8 månader sover dåligt, och då menar jag RIKTIGT dåligt...
min fråga är om hon alltid sovit lika dåligt...?
min son har haft vissa perioder då han vaknat massor på natten....
båda mina barn har haft jätte jobbiga perioder vid just åtta månader vad gäller sömnen. De har sovit jätteoroligt och har vaknat massor av gånger på nätterna. Vi får "Hoppas" att de är nån slags utvecklingsfas så att det snart går över.. lycka till!!
Jag känner igen mig med yngsta sonen. Han är nu 16 månader och i natten till idag sov han två perioder nääääästan två timmar, vilket är en stor förbättring. Hans vanliga sömncykler är runt halvtimmen, priecis som din dotters verkar vara, och han behöver hjälp att somna om. Vi samsover för det är det enda sättet jag kan orka med. Och jag går och lägger mig löjligt tidigt för att kunna hinna med att få ihop tillräckligt med sömn själv. Vi har nyligen börjat med omega 3 tillskott för att se om det gör någon skillnad, men jag tror egentligen att det mest är att vänta ut det hela. Sonen är frisk och växer och utvecklas som han ska och har hur mycket energi och ork som helst under dagarna. HAN lider med andra ord inte av någon sömnbrist. Hans läkare (och jag håller med) tycker därför att det inte finns någon orsak till oro. Tufft är det dock...
vår son vaknade flera gånger i timmen när han var mellan 8 månader och 10 månader. Sedan vände det av sig själv och han började sova i två-tre timmars pass. Har hört om många här på FL som har barn som strular med sömnen vid den åldern.
Hej ts!
Förlåt men höll nästan på o skriva grattis till att det "bara" hållt på så kort tid..här har vi haft det sådär sen starten, dvs 8 mån....
"skämt" åsido, i ditt fall tror jag verkligen det handlar om separationsfasen som kanske blev ännu jobbigar för din lilla pga att hon inte ammades längre heller.
har hon sovit bra innan så kommer det nog lösa sig snart, efter 10 mån ngn gång ska denna fas vara över... Lycka till!
mina tvillingar hade också en period vid 8 månader som var som jobbigast, men jag hade 2 på samma gång, rekordet var nog 35 gånger spring på en natt mellan kl 21-04 sen var det ytterligare ett par gånger tills det var dags att gå upp kl 7... snacka om zombievarning
men jag har inte så mkt råd att ge, förhoppningsvis är det en period som går över,
jag försöökte få hjälp via bvc men tyvärr, vigjorde allt rätt men tjejerna sov änd¨å inte, nu är de 19 månder gamla, men fortfarande vaknar de 1 gång per natt...
mer regel än undantag..
hade varit skönt att få sova en hel natt utan avbrott.
(sonen gjorde samma sak och sov sin första natt när han var 20 månader... så vi får hoppas tjejerna för det samma)'
Vi hade en jobbig separatopnsfas här TS. När vår yngsta var 5½ månad dök den upp och visade sig på olika sätt. Han började vakna var 30-60 minut konsekvent nätterna igenom. Amning hjälpte inte, gick upp och vaggade en kvart varenda gång. Gick plötsligt bara över när han var 9 månader. Han är 10 månader nu och sover ofta hela nätter nu alternativt har något kort uppvak.
Det är URJOBBIGT när man är mitt i det. Hoppas det är separationsfasen för er med....det går ju över
Det kan ju vara att vällingen blir för kraftig direkt efter amningen. Testa med antingen 6-månaders vällingen eller varför inte ersättning.
Barn måste inte dricka välling, tvärtom är det bättre om de nöjer sig med ersättning då det är nyttigare.
Vi hade det likadant med barn nr1 men då var det ända från 3-månader.
Vid 8 månader började vi ge Omega 3, och det hjälpte oss jättebra.
Men som sagt, vår son var ju sådan hela tiden så det berodde inte på någon fas eller matintag. Jag skulle nog vänta 2 månader till och sedan testa omega om det inte blivit bättre. Och dessutom kolla med bvc först så inte sömnproblemen beror på någon intolerans.
Den omega vi använde var eye q baby då den visat bäst resultat i tester.
Angående magdropparna från apoteket, vilka ger ni? Jag rekommenderar sempers magdroppar framför minifom.