• Obelixa

Behöver tips på bra nattblöja

Har någon ett tips på en bra nattblöja för en 6 månaders bebis? Min lilla kille har börjat sova hela nätterna (9-10 timmar) vilket ju är jätte-skönt, men istället börjar blöjan läcka kiss framåt morgonen. Inte så kul att behöva byta lakan varje morgon, och jag vill ju inte heller väcka honom bara för att byta blöja mitt i natten.  Vi kör med Liberos blöjor nr 4 för barn 7-14 kg (han väger ca 8kg nu), och de funkar ju bra på dagen, men räcker tydligen inte på natten. Vad kan jag prova istället? Finns det speciella nattblöjor av nåt märke?

• Svar på tråden Behöver tips på bra nattblöja
  • Ekens

Testa med Pampers, de har "nattblöjor", ska hålla tätt i upp till 12 timmar. Pampers baby-dry. Använder själv storlek 3 (lilltjejen väger nästan 6 kg och sover mellan 8-10 timmar), men storlek 4 borde passa din bebis bättre =)
    Hoppas det funkar!

• April Mamma

Lidls blöjor är lite tjockare än tex Libero och de tar mera kiss.

• mamma39
    Ekens skrev 2010-03-01 22:09:32 följande:
    Testa med Pampers, de har "nattblöjor", ska hålla tätt i upp till 12 timmar. Pampers baby-dry. Använder själv storlek 3 (lilltjejen väger nästan 6 kg och sover mellan 8-10 timmar), men storlek 4 borde passa din bebis bättre =)Hoppas det funkar!
    Håller med. Vi använder Pampers baby-dry 4+, de är helt överlägsna! De har aldrig läckt på natten trots att vår tjej kan sova 12 timmar i sträck. Hon är 11 månader och väger ca 10 kg. Vi provade Libero en gång och aldrig mer, de läckte varje natt. Dessutom tycker jag att de är fyrkantiga och hårda, Pampers är mycket mjukare och har bättre passform.
  • Obelixa

Då skall vi prova pampers baby dry, hoppas de funkar.

• Netta

Vi använder också Pampers på natten. Sätter på blöja ca 18.30. Byter bort den 7.30-8.00 på morgonen. Läcker aldrig!

• Obelixa

Nu har vi provat pampers nr 4 på natten, och den läckte också.
    Kanske det är svårare med killar, eftersom de kissar mera långt fram i blöjan?
    Nästa försök blir med huggies, för det har vi ett paket hemma, och sen pampers 4+. Håller tummarna att nåt skall funka!

• Obelixa

Huggies håller tätt hela natten! Äntligen en blöja som funkar!

• Rottistjej

Vi har pampers baby dry 4+ till vår son som är 9 mån och den läcker varje natt. Jag är så trött på det men då ska jag oxå testa huggies, hoppas det funkar hos oss oxå :)

Svar på tråden Behöver tips på bra nattblöja