• Dandelions

Klassåterträff, vad 17 ska jag ha på mig??

Som rubriken lyder.. jag har varit hemmamamma så länge att jag helt tappat greppet om vad som är mode eller åtminstone snyggt nuförtiden.

Alla vet ju hur otroligt viktigt det är att ara supersnygg på en klassträff.. haha.. nej.. så allvarligt är det inte. Jag vill bara veta om det finns någon "hobbystylist" här på familjeliv som vill ge mig lite inspiration. Det ska helst inte vara kjol eller klänning. Vill inte vara "för" uppklädd.  :) Jag ska helt ärligt säga också att jag inte riktigt förstår mig på vad som är snyggt med det man hittar lite överallt nu. Allt är överstort och randigt. Eller pastell som heller inte är mig grej.

Så om det finns någon som kan slänga ut ett tipps skulle jag med öppna armar och tacksamhet ta emot det :) 

• Svar på tråden Klassåterträff, vad 17 ska jag ha på mig??
  • patti87

jag kan bara tipsa om jeans leggings /treggings! det är snyggt :) om man gillar det vill säga.. och någon snygg tunika aktig tilll plus pumps :)

• La Lola

Jag har samma problem jag...vad 17 har man på sig på en återträff?!

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Dandelions

Mycket nöjd med de svaren :) Skitbra idé. Då kan man dessutom visa att man gått ner mammakilona utan att behöva nämna det ;)  Håll med om att det är extra svårt med klädval till klassträff just..

• alvaereva

jag har samma problem
    inte nog med att man får hem inbjudan och inser att det är tio år sen man gick i högstadet = jag har blivit GAMMAL
    så ska man ta itu med fördärvet och bli het för en kväll
    jag har inte hängt med alls senaste åren. buhu.

• La Lola
    alvaereva skrev 2010-03-05 09:52:54 följande:
    jag har samma problem inte nog med att man får hem inbjudan och inser att det är tio år sen man gick i högstadet = jag har blivit GAMMAL så ska man ta itu med fördärvet och bli het för en kväll jag har inte hängt med alls senaste åren. buhu.
    10 år bara...jag ska på 20-årsåterträff!
    Då är man gammal!
  • alvaereva
    La Lola skrev 2010-03-05 09:54:33 följande:
    10 år bara...jag ska på 20-årsåterträff! Då är man gammal!
    hahah
  • Furie

Åh va roligt!
    Jag var superladdad till min återträff (alla som gick ut 9an -98 i staden). Jag klädde upp mig till tänderna och var så galet snygg att det fanns inte. Ville visa alla idioter jag gick i skolan med att jag inte var tönten man inte ser längre. Självklart kom inte en enda från min klass...

Läste något om mammakilo, då tycker jag att du ska välja en klänning med fall från under brösten! Det är riktigt snyggt till ett par snygga ben och pumps
    Tex den här http://www.eliteladies.se/index.asp?hkat=kläder&ukat=klänning&artikel=de5464-1

• La Lola

O vad ska jag ha då som är tjock?
    Leggings o tunika går ju fetbort!

Svar på tråden Klassåterträff, vad 17 ska jag ha på mig??