• Jenna88

vitex agnus castus få äl??

Det är så att jag inte har haft mens sen 18 oktober och har hört bra om vitex agnus castus. Funkar detta kan man få tillbaka sin äl? Finns det någon/några som testat detta som vill berätta hur det gått? Funderar ju annars på p-piller ett tag och sedan sluta? Vill ju verkligen bli gravid. Håller på att gå ner i vikt md är 158 och väger nu 64kg. Hörde någon om Don Quai också är det bra?

• Svar på tråden vitex agnus castus få äl??
  • Tvillingar11
    Jag gav det en chans ca en månad då jag inte tog annat hormonstimulerande i väntan på ny läkartid. Jag fick ingen ägglossning av det, men jag tror att man måste ge det en chans under en längre period. Dock så vågar jag inte ta det samtidigt som jag får sprutor för att få ägglossning. Så min burk är nästan full fortfarande.
  • Jenna88

aha okej =/ Det var ju synd att det inte funkade på dig juh. =(
    Någon annan som vet då?

• Poulain

Hm.. jag undrar lite över samma sak. Läste tråden här ovan.

Vet dock inte riktigt om jag vågar prova?
    Jag har problemet "återställa menscykel efter p-pillerslut", jag har inte haft mens sedan 10 december. Innan dess hade jag mens 4 gånger på 6 månader, alla väldigt lite och knappt någon färskt blod, vilket (har jag läst...) kan betyda att man inte haft ägglossning och att det då bara är rester som kommer ut.
    Jag vill inte bli gravid NU men jag vill gärna bli gravid om några månader, jag undrar bara: Om man tar detta preparat nu och tre månader framåt, oh det gör så att mensen kommer tillbaka, kommer mensen och ägglossningen fortsätta komma som normalt efter att man har slutat då, också?
Svar på tråden vitex agnus castus få äl??