• Gozzi

Körtelfeber

Nu är det inte mitt barn som är sjukt utan jag som är väldigt sjuk i körtelfeber-
    Var till dr i lördags då man mistänkte halsfluss, fick pc utskrivet. Men har bara blivit sämre och sämre. Ligger på feber mellan 40-41grader och är fulkomligt helt däckad.'Var ner till läkaren idag igen då de togs lite prover, visade atrt jag hade körtelfeber och en crp på 220!
    Han började prata om att bli inlgad på infektionsavdelning man jag ville bara hem till min säng.
    Skall tillbaka på frdag för nya prover. Skulle inte äta min pc för den hjälper inte ändå sa läkaren.
    Någon som haft detta?
    Känns som jag skall dö!!

• Svar på tråden Körtelfeber
  • redneck girl

man blir ofta riktigt sjuk när man har körtelfeber och man brukar vara slutkörd länge efter.kallas ju ofta kyss sjukan,då den är vanligast bland tonåringar.levern brukar också bli förstorad och man måste vara försiktig och absolut inte anstränga sig.

• Lussekatten87

jag har haft det...det försvann aldrig för läkaren vägrade ge mig antibiotika...så jag drogs med det fram o tillbaka i ca 3 månader!
    Det gick i vågor för mig.Ena dan kunde jag må PISS och min hals var så svullen att jag knappt kunde svälja,för att sedan vara bra i ca 34-dar innan dt återkom igen.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Rhoda Horswunce

Jag har haft det, det var riktigt jobbigt

Det kan kanske vara värt att fortsätta äta penicillinet nu när du ändå har börjat, för immunförsvaret blir så försvagat när man har körtelfeber så man åker ofta på bakterieinfektioner i samband med sjukdomen. Och som Redneck girl skriver så är det jätteviktigt att man tar det lugnt efteråt i ca en månad. Att gå promenader och jobba och sådant går bra, men hård träning ska man absolut undvika.

• Gozzi

Jag är väl lite, lite bättre. Febern är "bara" runt 38 nu, men jag mår inget vidare som sagt!

Hoppas bara att barnen och mannen klarar sej från denna hemska sjuka.......

• Hanna36

Jag hade det som tonåring och låg inlagd. Gick ner 11 kg på 5 dagar, kunde inte äta eller dricka. 2 glas vatten var allt jag fick i mig, och då var jag tvungen att gurgla bedövningsmedel innan för att övht kunna svälja. Borsta tänderna kunde jag inte göra på 2 veckor, tandköttet bara blödde. Jag blödde jättelätt därför att min lever var påverkad och uppsvullen, hela min mage och hals var helt uppsvullna.

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Körtelfeber