• fröken vera

KitchenAid

Halloj!

Funderar på att slå till på en KitchenAid, har varit så sugen så länge nu. Verkar bra och snygga. Alla jag pratat med är väldigt nöjda. Dock är det främst personer i 30årsåldern, alltså inte mödrar och mor/farmödrar 50+ som bakat i många år och har en lång erfarenhet av maskiner och vad som kan tänkas vara bra :P

Enligt aftonbladets test så är de mer dyra och snygga än bra. Fick bara 3 plus. Jag har främst tänkt använda den för bakning, men vill hålla mig öppen för att i framtiden kunna göra korv, köttfärs, mm. Att den ska vara snygg prioriterar jag även då den antagligen kommer att behöva stå framme pga skåpsbrist :P

Såg även att KitchenAids motoreffekt är på 300watt, medan Krups KA940 som fått bäst i test är på 1200watt... stor skillnad...

Tacksam för all hjälp jag kan få
    /V

• Svar på tråden KitchenAid
  • P2007

I nån tidning jag läste sjönk betyget enbart för att den lät ganska mycket.
    Men det skiter jag i...vill oxå ha en Elvispen låter oxå.

• P2007

och ang. motoreffekten så lär den ju klara mer än en matberedare iallafall

• Ninso

Jag jobbar på café och vi har använt en sådan att vispa grädde med. Den är tyvärr snyggare än den är bra, men för hemmabruk funkar det nog. Den var ganska ineffektiv för oss på jobbet då det finns snabbare vispar.

• fröken vera

Min handvisp som jag brukar använda är den på 300W den med. Och mixerstaven är på 500W, känns som att en Kitchenaid borde vara starkare, eller? Men som ni säger, för hemabruk kanske den funkar ändå? Tack för hjälpen! :) Det är inte bara vispar som låter, tror min köksfläkt låter högst av allt... som en helikopter eller nåt :P

• Scaniamamma

både när jag gick bageri och konditori programmet på gymnasiet och när jag nu jobbar på konditori så har vi använt kitchen aid och jag tycker den är kanon. Visst att den kanske låter lite men den fungerar så bra. Kör i och för sig inte större degar än på 0,5l i den men det duger den utmärkt till.. Den är nog den mest använda maskinen vi har på hela konditoriet. Kan starkt rekomendera den

• Ansi30

Jag har en kitchen aid sen tre mån tillbaka och jag är kär i den! Har bakat allt från bröd till gjort majonäs... tycker den är klockren! Så smidig och snygg så jag har den framme hela tiden vilket gör att man använder den mer än om den stod i ett skåp.

Min mormor som har varit en riktig husmoder tycker också den är kanon!
Svar på tråden KitchenAid