Ngn här m MIOs coffee soffa?
Funderar om det är ngn som har denna soffa med tygklädsel och har tvättat klädsel i maskin? Är så i valet och kvalet om jag törs göra det utan att det krymper?
Funderar om det är ngn som har denna soffa med tygklädsel och har tvättat klädsel i maskin? Är så i valet och kvalet om jag törs göra det utan att det krymper?
Vi har den soffan i ett ljusbeige tyg. Första gången lämnade vi in överdragen på kemtvätt. Det känns inte lika rent och fräscht då tycker jag och dyrt är det med. Så i somras tvättade jag överdragen i maskin. Försäljaren sa att hon gjort så, att man skulle vara noga med att sträcka dom. Jag körde på handtvätt-programmet i 30 grader. När dom var klar fick jag en chock först, de var alldeles flammiga och mycket skrynkliga. Men det var bara att de var blötare på vissa partier, det försvann när det torkat. Eftersom det var sommar och sol trädde jag på alla överdragen blöta på kuddarna och ställde dem i solen att torka.
Det luktade hemskt gott sedan men jag var tveksam till hur rena de blev i 30 grader, vissa fläckar var kvar. Man ska ju kunna få rent i kallt vatten påstår tvättmedlelstillverkarna men men... De blev iaf inte förstörda men jag funderar på 40 grader till sommaren...
Det mest störiga är väl att armstöden inte går att tvätta! De känns äckliga.
Lycka till!
Ja jag kanske ska prova då... får testa med 30 grader först;P Har en mörkgrå soffa och med två små barn är de väääldigt fläckiga. Har köpt dyra rengöringsprodukter att spraya med och sen inpregnera men det känns sådär m alla kemikalier när barnen är så mycket i soffan=/ Synd att inte armstöden får som du säger men man får försöka skrubba=)