• Skytten75

Få en 3½ Blöjfri på natten?

Dottern har varit blöjfri sedan 2 års ålder. Det har varit hur enkelt som helst att få henne blöjfri dagen. Förra söndagen ville hon inte ha blöja på natten längre. Det gick bra i fem nätter då gick hon upp och kissade under natten på pottan vid hennes säng. Tre nätter efter där har hon kissat i sängen. I natt väckte vi henne när vi skulle gå och lägga oss vid kl 23 och fick henne kissa. Då höll hon sig resten av natten. Hon dricker fortfarande välling innan hon går lägger sig, det är en ganska stor mängd vatten. Hur ska vi få en henne blöjfri på natten? Hur har ni andra gjort? Ska vi börja med blöja igen? Ska vi väcka henne? Sluta med välling? Alla tips är välkomna?

Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Svar på tråden Få en 3½ Blöjfri på natten?
  • Birgitta2

Jag gjorde som du: tog upp och kissade innan vi själva gick och lade oss. Funkade kanon. MEN - vi gav inte välling direkt innan sängen. Det gjorde vi nån timme innan. Vet inte om det påverkade men så gjorde vi i alla fall. Jag skulle INTE sätta på blöja igen. Däremot kanske ha plastad frotte i sängen.

• Skytten75

Vi har plastad frotté! Vi har tyvärr ingen egen tvättmaskin, lite jobbigt när alla sängkläder blir blöta. Hon får välling 30 min innan sängdags. Hon kissar alltid innan hon lägger sig men det hjälper tyvärr inte.

• pyretochbönan0809

Hon kanske kan få en macka istället? Och liiite mjölk?

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Birgitta2
    Skytten75 skrev 2010-03-02 13:06:58 följande:
    Vi har plastad frotté! Vi har tyvärr ingen egen tvättmaskin, lite jobbigt när alla sängkläder blir blöta. Hon får välling 30 min innan sängdags. Hon kissar alltid innan hon lägger sig men det hjälper tyvärr inte.
    Ta upp henne innan ni lägger er så hon får kissa. Det är bara under en övergångsperiod. Njurarna producerar ju urin även när hon sover så det kan bli lite långt om hon sover 11-12 timmar.
  • mkvp

hoppa över vällingen, gröt, macka och yougurt kan hon ju få i stället...

• Skytten75

tack för svaren!

Svar på tråden Få en 3½ Blöjfri på natten?