• Bagarn

Ensamstående

Jag är ensamstående med en 6-månaders kille. Jag har börjat se en tendens till att han tycker det är jobbigt med främlingar. Eller det räcker med att han inte har sett syrran på nån vecka så börjar han gallskrika. Jag är hemma en del med honom men jag är ju ute varje vecka på mammafika, babysim och går ut i vagnen med honom. Men jag börjar bli orolig för att jag träffar för lite folk och att han kommer att bli rädd för andra än mig. Det är mitt första barn och som sagt så är jag själv med honom, men jag blir lite orolig över detta. Ni som är ensamstående hur är det med era små? Är dom blyga/rädda för andra än er själva? Ni som är ensamstående med lite äldre barn hur har det utvecklat sig med blygheten/rädslan för andra människor?

Skulle också vilja passa på att fråga er ensamstående med bara ett barn, vad tycker du är positivt med bara ett barn? Saknar barnet syskon (om du har äldre barn)? Vore tacksam för lite åsikter om saken

Tack på förhand
  • Svar på tråden Ensamstående
  • Eisa

Alla barn, även om en pappa finns med, kan vara blyga för andra. Du gör inget fel. Du är ju ute och träffar andra. Barn har blygare perioder bara. Han kommer inte bli rädd för andra än dig.

Jag tycker det är fantastiskt med bara ett barn. Hade seriöst avlidit av flera (även om jag hade haft en partner). Det är tillräckligt att tänka på ändå! Och jag var själv ensambarn i nästan 10 år och det var helt underbart.

• MollyD79

Om jag inte minns helt fel är det inte ovanligt att barn mellan 6 - 10 månader har någon slags fas där de är mer mammiga och inte lika glada i främlingar. Kommer inte ihåg vad fasen kallas.

Svar på tråden Ensamstående