• snugglebunny

Göteborg i sommar

Vi håller på och funderar på sommarsemestern och tänkte eventuellt åka till Göteborg ett par dagar. Vi har varit där förut men inte sedan vi fick barn. Vår dotter kommer vara drygt 2,5 år då.
    Någon som har idéer på vad man kan hitta på, bra boende etc? Vi kan tänka oss att bo i stuga. Alla tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Göteborg i sommar
  • Fruochmamma

Liseberg Camping har ju även stugby som kanske är intressant för er: http://www.liseberg.se/sv/hem/Boende/Stugor/Lisebergsbyn-Karralund/ Centralt och med entré till nöjesparken.

Under sommaren finns det massor att göra som tex: Slottskogen, Botaniska trädgården, Trädgårdsföreningen, ta spårvagnen ut till Saltholmen, färjorna ut till öarna osv.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Tangent

Liseberg och Universeum är andra tips. I Slottskogen finns förutom djuren lekplatsen Plikta, där brukar vara jättemycket barn. Om ni vill åka och bada finns t ex Hovåsbadet, Stora Amundön och Näset.
    Men åk inte till Göteborg när det är Gothia Cup.

• Flowerfairy

Gothia cup är v 29.

Om det blir dåligt väder finns bra lekrum på Stadsmuseet och sjöfartsmuseet.

Bra bad finns också i Södra skärgården. Brännö har en bra badplats för barn och även Vrångö.

• Tangent

Sjöfartmuseets lekrum är stängt för ombyggnad hela 2010, de har ett annat tillfälligt men det är inte lika bra.

• gulliguld

Glöm inte att ta en tur med Paddan båtarna om det är fint väder!! alltid uppskattat hos barn och vuxna!! :) 

Bor själv i Gbg och åkte dom för 5 år sen, helt underbart.. ska nog ta en tripp med vår 2 åring i sommar igen!! :)

• dazazz

och är det dåligt väder rekommenderar jag universeum! vår pojk som bara är strax över ett år ÄLSKADE det (det hade vi inte alls trott, gick mest dit för hans nio-årige kusins skull) så är man 2,5 är det nog kul med. och mysigt som vuxen också :)

• sweetsandra

Är det dåligt väder så finns det även flera lekland i Göteborg. Om ni har bil och kan ta er runt lite så är Marstrand utanför Göteborg underbart på sommaren, där även Marstrands fästning ligger. En sväng in på Kexfabriken (Göteborgskex) i Kungälv kan man göra i samma veva för att köpa billiga kex och kakor!

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • sarsparis

En varing för Liseberg bara, under sommaren är det olidligt med folk där, skulle aldrig sätta min fot där under högsäsong, ska ni absolut dit gå direkt när det öppnar och var beredd på mycket folk!!!

Annars är det mysigt att ta spårvagn till Långedrag och ta en båt tex till Vrångö vid fint väder ochc ta med picknick. Man kan även ta båt till Älvsborgsfästning, båt går från Operan typ.

• somanjot

Hej, har inte läst hela tråden, men jag vill varmt rekomendera att ni tar en sväng ner till Majorna för att besöka plaskdammen. Man tar sig med spårvagn till mariaplan. Jätte mysigt, man får en trevlig badstund med närliggandes affärer, korv kiosk och caféer. Helt klart att rekomendera. En massa barn som plaskar och leker. Ha det så kul.

• La Linda

www.anggardensbedandbreakfast.se/
    här kan ni bo med närhet till slottskogen, bottaniska trädgården och bra kommunikation till centrum ca 10 min....
    Nära mysiga Linnéplatsen med massor av restauranger, cafeér ochsmå butiker =)

• frökenur

Har för mig att man kan boka stugor på Lerums Camping, därifrån tar det ca 30min till Göteborg.

Svar på tråden Göteborg i sommar