Hur ofta badar du din 5-7 månaders bebis?
Ja, hur ofta badar ni hos er?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 13:09
Eller duschar om ni gör det istället.
Ja, hur ofta badar ni hos er?
En gång i månaden i snitt kanske. Ser ingen anledning att göra det oftare.
Badade honom var eller varanna dag i början, men redan efter några veckor blev han så torr i huden, trots barnoljan. Nu är han snart 6 månader och är jättefin i hyn och badar en gång i veckan.
Vi har alltid duschat sonen istället eftersom han inte gillar bada.
En gång i månaden här också, min Lilla är nu 9 månader. M
Haft mycket diskusioner om det där jag och sambon. Han tycker max en gång per vecka och jag tycker iaf 2 gånger per vecka. Ibland har det dock gått två veckor mellan baden och han verkar då iofs inte fara illa av det så jag kanske får ge med mig lite
1-2 gånger i veckan. Beroende på behov och min ork.
Mina barn har badat högst en gång i veckan under hela första året.
min lilla ÄLSKAR o bada, så varannan-tredje dag, badas det här,
såg att några skrev en gång i månaden, hoppas att ni skrivit fel..o menade en gång i veckan...men man gör ju som man vill
vi badar nästan varje kväll har gjort det som en kvällsrutin o han älskar att bada.. så det blir typ varann dag. och han är inte torr..
Varannan vecka. Han hade problem med torra fläckar på benen och armarna, som blev värre efter varje bad.
Vår son är ett halvår nu och i början var det kanske var tredje dag. Men nu badas han varje dag. Dels älskar han att bada, men också för att det behövs. Han blir så kladdig när han äter att han får bada. Han får ofta sitta själv och kladda med majskrokar odyl så då blir det kletigt. Lättast att bada honom då. Han lider inte av torr hud så det funkar med varje dag. Hade han blivit torr av det så hade han nog bara badat varannan dag.
Badade min dotter 1 gång i veckan tills hon började äta - mycket kladd och då blir det att bada oftare.. Varannan- varfjärde dag blir det nu ungefär..
Dom sa på bvc att vi ska bara 1-2 ggr / vecka men vi gör det max 1 gång i veckan pga hennes torra röda hud och det sa dom var bra så vi är överens :)