• supersötasilversara

Didriksons skalset? Eller FIX?

Någon som haft det och testat? Vi har haft polarns skalset förut och det har varit kanon, men det blir över 2500kr om jag ska köpa de ytterkläderna till barnen (2st)... lite för mycket pengar just nu tycker jag.

Vi har varit nöjda med Didriksons vinteroverall men skalplaggen har vi inte provat. Likaså har vi haft FIX vinterkläder och dom är vi också jättenöjda med, men har inte heller provat skalplaggen. Jag vill att de ska vara vattentäta.

Kollade på Lindex hemsida och där står det inget om vattentäthet på FIX skalplagg, och ändå kostar en jacka 399kr.

Tips och råd, någon?
    Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Didriksons skalset? Eller FIX?
  • lafe 74

jag har haft didriksons overall åt sonen och den gick sönder på en gång,även hört fler som sagt att dom inte har så bra kvalitet.
    dottern har byxa och jacka från fix och jag är helnöjd(ville ha en overall men fanns inte storlek)så nästa år blir det fix overall åt henne.
    hon hade fix skalkläder i höstas och jag är nöjd med dom oxå 700 kr för byxor och jacka.tror fix har en vattenpelare på 6000 mm och det räknas som vatten tätt hon blev inte blöt.hon hade en blå jacka i höstas tror det blir en röd i år,byxorna kan hon ha i år oxå var stora i storleken tycker jag och det är ju bra om dom kan ha grejorna ett tag.

• sarsparis

vi har köpt fix, de har 6000 vattenpelare, har aldrig haft fix förrut men hört  många som gillade dem. om de är lika bra som pop vet jag inte men tänker köpa rengkläder ändå.

Didriksson hade jag också tänkt köpa, men hittade bara med 2000 vattenpelare vilket är på gränsen för att vara vattentät.

• JWM

använder didriksons boardman - fodrad galonset när det är slaskiga dagar
    och det håller bra
    man behöver dock bara tunna mjuka byxor och långärmad tröja under
    blir inte varma o svettiga i fodrad galon

-

didriksons skalplagg är mycket bra o prisvärda
    såg nu att intersport har jacka & byxa för 700 kr

plaggen håller mycket bra

har två barn 6 & 7 år gamla som är ute MYCKET men inget slitet eller hål
    skalplaggen håller viss fukt men bör nog inte användas vid regn och mycket vattenlek

men det tål ju inte polarn heller...

• supersötasilversara

Jag har också tittat på EVEREST skalset, det verkar ju bra men det var bara 3000 i vattenpelartryck. Kanske ska man köpa FIX skalset om de har 6000 i vattenpelare....? Det blir lite tråkigt på ett sätt, för dottern har just nu FIX skidjacka och den nya skaljackan ser EXAKT lika dan ut fast den är tunn

Är ju kul med något nytt!

Fler som testat?

Appropå dragkedjan på didriksons overallen, det tror jag är måndagsexemplar. Och sånt kan man ju reklamera. Det som jag tycker är viktigt är att plaggen håller mot väta. Polarns skalset har vår dotter använt i vattenpölar och när det ösregnat ute och ÄNDÅ varit torr. Så skalplagg kan vara helt vattentäta - och andas.

Fler med tips?

• Naquadria

Jag ska också köpa nya skalset i vår till två barn. Väger mellan Didrikson, FIX eller Everest just nu. POP är lite dyrt tycker jag om det inte är REA.

Har tidigare haft POP och Didriksson. Båda var bra.

Svar på tråden Didriksons skalset? Eller FIX?