• JohannaOMikael

Phil Ted´s barnvagnar, finns förlängningshandtag?

Precis som i rubriken. Kan man köpa till handtag som förlänger?
    Funderar starkt på att köpe en sådan vagn. Men hur fungerar det med 2 barn i vagnen?
    Ni som har den, svara helt ärligt. Kan man gå "normalt" när man har syskondelen på. Utan att dänga i benen i den vid varje steg man tar???

tacksam för svar!!

♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
  • Svar på tråden Phil Ted´s barnvagnar, finns förlängningshandtag?
  • 060810

För mig gick det bra att gå vanligt bakom vagnen faktiskt. Tänkte aldrig på det. Men testa i butik om du kan först för att se hur det är för dig/er.
    Jag är 173 cm lång.
    Förlängningshandtag finns nog tyvärr inte tror jag. Inget som fanns när jag köpte min vagn aug. 08.

• JohannaOMikael
    060810 skrev 2010-03-02 13:09:26 följande:
    För mig gick det bra att gå vanligt bakom vagnen faktiskt. Tänkte aldrig på det. Men testa i butik om du kan först för att se hur det är för dig/er. Jag är 173 cm lång. Förlängningshandtag finns nog tyvärr inte tror jag. Inget som fanns när jag köpte min vagn aug. 08.
    Ja jag har testat och tycker man få gå som en anka lite haha
  • 060810

Okej, ja det var ju trist att det känns så, för annars är det ju en toppenvagn. Vilken sort testade du förresten? Finns en del olika modeller.
    Jag hade en Sport. Sen vet jag inte om vagnen ändrats något sen jag köpte min 08, det är ju inte helt omöjligt.

• Faile

Jag går precis som vanligt när syskonsitsen är uppfälld. Men är den nedfälld i viloläge så sträcker jag nog lite extra på armarna.
    Inget som jag varken funderar på eller som hindrar på nåt sätt dock.

Däremot är det tydligen skillnad på olika vagnar ( längden på handtaget alltså ) beroende på vilket år den tillverkades. Kolla i P&T tråden här på fl så vet de bättre.

• JohannaOMikael
    Faile skrev 2010-03-02 13:23:43 följande:
    Jag går precis som vanligt när syskonsitsen är uppfälld. Men är den nedfälld i viloläge så sträcker jag nog lite extra på armarna. Inget som jag varken funderar på eller som hindrar på nåt sätt dock. Däremot är det tydligen skillnad på olika vagnar ( längden på handtaget alltså ) beroende på vilket år den tillverkades. Kolla i P&T tråden här på fl så vet de bättre.
    aha så kan det mycket väl vara. ska kolla nämre på det!
Svar på tråden Phil Ted´s barnvagnar, finns förlängningshandtag?