• Anonym (illamående)

Hur länge kan man vara illamående efter magsjuka?

Jag misstänker starkt att det är magsjuka som jag hade i lördags då jag spydde 2ggr och hade frossa och var helt slut. Mådde illa och hade ont i magen dagen efter och igår vågade jag äta lite mat och fick då springa några ggr på toa. Idag har jag fortfarande en äckelkänsla och illamående i halsen och känner mig yr. Känner press på mig att komma iväg till jobbet då de säger att magsjuka max håller i sig i 1-2 dagar!!?
    Kan inte magsjuka hålla i sig längre?

• Svar på tråden Hur länge kan man vara illamående efter magsjuka?
  • Anonym (olika)

Det är skillnad på magsjuka och magsjuka, det kan också vara lite individuella skillnader i hur man reagerar på den.
    En del kan ligga däckade o spy under en hel vecka, så jag tycker du har fått konstig respons från ditt jobb. Vinterkräksjuka är ofta relativt fort övergående har jag fått för mig, men det är ju inte den enda variant av magsjuka som härjar.
    Det borde väl vara i deras intresse att du inte kommer tillbaka förrän du är frisk så du inte smittar ner resten. Lyssna mer på din kropp än på vad nån på jobbet säger.

• Anonym

När jag hade magsjuka för 7 veckor sedan var jag illamående i ca 4 dagar aptiten kom efter ca en vecka. Spydde bara 4 ggr typ

• Anonym (illamående)

Tack för svaren...tänkte om det var jag som nu var inbillningssjuk lr något men då stämmer det. Ja folk är inte kloka ibland...

• mina1

Vår familj hade för något år sedan magsjukan från helvetet. Kräktes bara någon gång men smittades i över en vecka och var konstant "sjösjuka".
    Tom på1177 säger de att vissa magsjukor smittar i upp till tre veckor.......

Svar på tråden Hur länge kan man vara illamående efter magsjuka?