• Anonym (uppgiven)

Han visar inget intresse för mig/oss

Jag och min man har nu varit gifta i ett år och tillsammans i fem. Vi har en dotter som snart blir fyra och allt har gått i rasande takt.

Nu har allt börjat lägga sig och vi har INGET att prata om. Vi sitter i varsin ände av soffan om kvällarna med varsin dator i knät eller glor på tv. Vid middagsbordet sägs det inte mycket, det som sägs är mest prat om dottern eller om mannens jobb.
    Han frågar aldrig om mig, min utbildning jag nu går eller hur min dag varit. Jag har sagt att jag vill att han visar mer intresse för mig och mitt liv, men han säger att han inte vill tvingas att fråga.

Kan jag tvinga honom att vara intresserad av mig? Eller åtminsone låtsas för min skull. Jag frågar honom om hans dag, hur han mår, försöker skapa mysiga stunder för oss som mysiga middagar osv..
    Jag kan inte minnas när han senast sa att han älskade mig eller komplimerade mig. Jag törstar efter uppmärksamhet, men vill inte tjata heller.

Min man har aldrig varit mycket för att prata, om vi bråkar väntar han hellre ut det än att ta tag i problemet.

Kan jag begära en förändring eller ska jag ge upp?

/Förtvivlad

• Svar på tråden Han visar inget intresse för mig/oss
  • Anonym

Känner precis som du, skulle ha kunnat skriva detta inlägg själv. Min sambo svarar bara "gör slut då" när jag försöker ta upp problemet. Jag undrar också vad man ska göra. Det är väl inte meningen att livet ska snurra på i ett ekorrhjul - jobba, sitta i soffan och titta på tv i tystnad, helg (då sambon vill "vila upp sig") och vi gör inte någonting tillsammans då heller!

• Anonym (uppgiven)

Näe våra liv verkar lika. Skillande är väl att min man flyr till golfhallen (vintertid) och golfbanan(sommaren).

Det verkar som om när din säger "gör slut då" så verkar han inte heller förändras? Vad händer om du provocerar och säger jag på den frågan? Iofs kan det vara ganska läskigt...

Är det tänkt att man ska kämpa sig blodig medans partnern bara följer med?

• Anonym

Jag sa faktiskt den här gången att "om du menar allvar med det så får vi prata ut om hur vi ska göra". Då svarade han: Vi pratar om det ikväll.
    Så vi får väl se vad han har att komma med... Han kommer inte hem förrän kl. 22...

• Anonym (uppgiven)

Ja hoppas att han är villig att prata! Och att det är positivt! Skulle jag säga till min man att vi behöver prata, skulle han lägga in defensiven och lägga över allt på mig.. jag funderar på att föreslå fam. rådgivning men jag vet inte hur det skulle tas emot...

• Anonym

Här har ni en till som sitter i samma båt min sambo varken uppskattar mig eller någonting och jag börjar tappa känslorna för honom jag älskar honom men vet inte om jag vill leva med honom mer jag känner att jag är värd mer. Vi har 2 barn ihop och det gör det inte lättare.

Jag vet inte hur jag ska göra jag vet att han bryr sig om mig men jag vill mer från honom och jag har sagt det så många gånger till honom.
    Nu tror han att jag är otrogen för att jag pratar med en kille på jobbet och visst det kan visa att han bryr sig men han kollade tom igenom min mobil och va jätte arg jag vet inte hur jag ska göra orkar typ ingenting.

• fjonkan

Om ett förhållande ska fungera så krävs det insats från bägge. Ensam kommer man ingen vart med ett sånt arbete. Alla gillar inte dr.Phil men en bra sak han säger ibland är : Vad kan jag göra för att min frus dag ska bli så bra som möjligt? Det är ett sätt att tänka på för att komma närmare varandra igen och visa respekt och kärlek. Detta gäller naturligtvis från bägge då.

Om ni lever med män som inte alls är intreserade av ert gemensamma liv och inte vill lyssna när det krävs en förändring så förstår jag inte vad ni har kvar tillsammans som gör att ni stannar? Naturligtvis ska man inte ge sig i första taget om de tverkigen finns kärlek och hopp om förändring men när det inte längre finns kvar där,vad gör man då?

Jag äter därför finns jag...................
Svar på tråden Han visar inget intresse för mig/oss