• StilaM

Brun soffa - vilken färg på väggarna?

Vi ska snart flytta och i vår nya lägenhet är det nougatfärgade vardagsrumsväggar. I vårt nya vardagsrum kommer vår soffa, med nytt, fint och brunt överdrag att stå. Alltså: vi målar om. Men, vi har lite svårt att bestämma oss för färg och nyans. Ingen av oss gillar vita väggar annars är vi ganska öppna.

Jag vill alltså gärna ha tips på färger som ni tycker passar till brun soffa (och ekparkett), men gärna också förslag på märke och nyans av en faktisk målarfärg.
    Hjälp mig nu! Vi börjar måla om 2-3 veckor!

• Svar på tråden Brun soffa - vilken färg på väggarna?
  • Stårschan

Ljusgrönt, typ avokado.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Lilja84

Turkos säger jag också

Jag är en mupp , det är bara att acceptera .
  • StilaM

Turkost är jättefint till brunt, men vi har redan turkos glasmosaik i köket, så det känns som lite overkill att köra det i vardagsrummet också...

Stårschan: vi har också varit inne på att ta en ljus grön - fast mer oliv än avokado har jag tänkt. Är det någon som har tips på en fin nyans hos någon färgmakare?

• StilaM
    Scaniamamma skrev 2010-03-02 17:02:38 följande:
    vi har beiga väggar till vår bruna soffa och det passar bra
    Vi har varit inne på en puderbeige fär också med dragning åt rosa... Vilken nyans av beige har ni?
  • Scaniamamma
    StilaM skrev 2010-03-02 17:50:58 följande:
    Vi har varit inne på en puderbeige fär också med dragning åt rosa... Vilken nyans av beige har ni?
    Sandbeige tror ja den skulle kallas
Svar på tråden Brun soffa - vilken färg på väggarna?