• Veravip

Bra dagis på Östermalm i Stockholm!

Hej,

vår lilla tjej skall börja på dagis efter sommaren. Jag har anmält till jättemånga men vet inte riktigt vilka som är bra.

På ALEXANDERSKOLAN på Skeppargatan har vi just blivit erbjudna en plats och skall gå och titta nästa vecka. Ngn som har erfarenhet av den???

BANÉRPORTEN har jag hört är bra men super svårt att komma in.

LÄR på Linnégatan har jag hört både bra och mindre bra om, ngn med erfarenhet?

Sen finns ju PYSSLINGEN på Nybrogatan precis där vi bor, är den bra?

Några andra förslag?

En orolig hönsmamma...

• Svar på tråden Bra dagis på Östermalm i Stockholm!
  • annica10

Jag har hört att Pysslingen ska vara bra =)

• Veravip

Tack! Ja, jag har också hört det. Kanske att den är lite stor och därför stökig?

• gamma

LÄR har dåliga lokaler, vet inget om verksamheten. Vi tackade nej till plats när de öppnade, magkänslan var emot, de hade bla inte något separat rum för vila på småbarnsavdelningarna.

Banérporten är mycket bra, men du bör ha ställt ditt barn i kö strax efter förlossningen.

Många kommunala fsk är mycket bra. Läkarvillan i Liljansskogen lär vara jättebra ( + att det är "i skogen"). Förskolan på Styrmansgatan 28-30/Storgatan 31 har bra rykte och en med innerstadsmått mätt mycket bra gård.

Mitt tips är att gå på så många visningar som möjligt! Man ser snabbt skillnader och blir litet mer på det klara med vad man som förälder prioriterar.

• LoFilur

Vi går på ett underbart dagis. Barnens Montessoriakademi på Oxenstiersgatan. Vi gick på ett annat dagis förr som inte alls funkade och bytta hit i höstas. Vi är helt överlyckliga och nöjda speciellt eftersom vi har sett hur det kan vara på en mindre bra förskola. Personalen är helt underbara ser till varje barns behov, otroligt flexibla och det känns verkligen som att det älskar sitt jobb. Det är en väldigt positiv stämning mellan föräldrarna och jag har inte hört någon som inte är nöjd.

Lycka till det är inte ett lätt bestlut.

• Veravip

Nä, usch vad svårt! Jobbigt också att få plats på ett dagis redan nu när de andra dröjer så med att meddela. Det gör det svårt att våga tacka nej till platsen.

Nu blir det till att hinna med så många visningar som möjligt innan jag måste bestämma mig!

Hoppas på banérporten men även om vi anmälde precis efter födseln så kan man ju bara hoppas att hon kommer in där. Skall kolla köstatus!

Ngn som har erfarenhet av barngrupper 1-5 år? Är det stökigt eller bra tror ni?

• Veravip

Skall genast kolla upp montessoriakademin! Tack för tipset!

• citymamman

När är sista dagen att tacka ja då??
    Har du någon uppsägningstid? isåfall kan du ju tacka ja nu och säga upp platsen om du får något av dina högre val!??

Hur gammal är din dotter? är hon under 2 år skulle jag inte velat ha henne i en grupp med 1-5 åringar, men det är ju individuellt

• Veravip

Sista dagen att tacka ja är nästa vecka när vi varit på besok där. Skall fråga om uppsägningstid, bra tips!

Ja, hon är 1,5 när hon börjar dagis så jag känner också att gruppen 1-5 kanske inte är så bra.

• Veravip

oj oj, längesen jag var inne här!
    Ja, vi har varit på besök och Alexanderskolan tyckte jag inte alls om! Vi tackade ja till en plats på Baby Pyramiden montessori på Grevgatan.

Men förra veckan erbjöds vi en plats på det dagis vi helst ville ha, Banérporten, så nu skall jag säga upp den första.

• citymamman

Va härligt med första hands valet! Inga problem med att säga upp dagisplatsen innan dom ens börjat? dvs att dom ej kräver en på 1 månads betalning eller annat?

Skönt att ha 3 att välja mellan, eller kom ni in på ännu flera till och med? själva har vi nyss börjat leta i innerstan..

Svar på tråden Bra dagis på Östermalm i Stockholm!