• Alice2004

Bulgarien Sunny beach

Hej ska med dottern 6 år till Bulgarien i slutet på juni någon som varit där och kan berätta positivt och negativt tack.

• Svar på tråden Bulgarien Sunny beach
  • Frogstomp

Massa fulla ungdommar som festar sönder sig.
    Lite tråkig mat, enligt mig... men fin strand =) och självklart är allt jätte billigt

• HelenaH

Vi va där sommarn -08 i 2 v o levde lyx billigt, jag o sambon.
    Ja, det ÄR massor av fulla ungdomar, men det är också fantastiskt bra
    för barnfamiljer (välj inget "ungdomshotell" som vi råkade göra).
    Utbudet av aktiviteter är ju jättestort, stranden är bra, o man kan lätt hitta
    en favvo-restaurang! Ett tips: Vill nu äta billigt? Ju längre från stranden man
    äter, desto billigare mat!

• Alice2004

Bra att veta  jag har bokat ett "familjehotell" skönt att stranden är bra.
    Är det långgrunt eller blir vattnet djupt direkt.

• L E A

Vi var till obzor en liten by i norra bulgarien, ett hotell som heter mire mar (stavning ?! ). Det var kanon!! Sunny beach var vi inne till en dag och vände ganska fort...Inget för barnfamiljer enligt oss!

Vi åkte med apollo...

• Frogstomp

Jag har för mig att det var ganska långgrunt, men dock så måste man hyra stol om man vill ligga nära vattnet, annars får man ligga bakom alla hyrstolar.
    Det gillade inte jag, för då var vi tvugna att bada 1 & 1. för att ha uppsyn över sakerna..!

Hoppas ni får en trevlig resa i värmen =)

• zazaza

Puffar då jag funderar på å boka resa dit med familjen..

• Nattviolen

Hoppas det har blivit bättre sedan vi var där 2004. Utan små barn visserligen, men stället var hemskt. <Dålig mat, (alla blev magsjuka) Maneter och krabbor i vattnet. Smutsiga stränder. Aldrig mer!

• Nattviolen

Förrresten vädret är lite kul. Det kan burka igen totalt mitt på dagen och börja tokregna, men det går oftast över på en halvtimme, så man behöver inte rusa hem direkt. Vi satt under parasollet en stund och snart var det kanonväder igen.

• tessum

Vi var dit 2008.

Jag hade med mig mina döttrar som då var 1½år och 5½år

Min syster hade med sig sin son på 2½år.

Jag tyckte att det fungerade jättebra men vi bodde inte riktigt "mitt i" , var och vandrade efter blomstergatan en kväll och hotellen där var jättefina men det verkade vara rätt mycket festande.

Stranden var riktigt fin, vattnet långgrunt, priserna för solstoler var helt ok.

Billigt att leva och shoppa där.

Många restauranger med små lekland till barnen. Barnmenyer med mat som barn gillar (köttfärssås, pankakor mm)

En underbar vattenpark/äventyrsbad, de flesta hotellen har gratis bussar dit några gånger/vecka.

Folket där är väldigt trevliga med barn.

Jag tyckte att vi såg mer barnfamiljer där än partyglada ungdomar.

Vi hade all inclusive på hotellet och maten var nästan inte ätbar.

Maten överhuvudtaget var rätt trist men wienerschnitzeln testade vi på lite olika ställen och den var fantastisk god.

Inga bälteskuddar eller bilbarnstolar finns i taxibilarna.

Vi blev blåsta av en taxigubbe. Han ville ha 100kr för att köra oss till hotellet men vi var för många för att rymmas i en taxi. Han pratade med sin kollega och de kom överens om att vi skulle få betala 100kr för båda bilarna, det var bara ca 3km men barnen var väldigt trötta så vi ville tillbaka snabbt. När vi kom fram gav vi honom ca 300kr och ville ha tillbaka växeln men då påstod de att de sagt att varje bil kostade 150:-
    Efter det hittade vi en supergullig liten gubbe vid namn Alex som körde "svarttaxi" med en minibuss. Han var så trevlig, vi ringde efter honom när vi skulle någonstans och han såg till att komma. Han tog 50:- till nessebar så billigt blev det också.

Hörde att om man ska åka taxi ska man se till att betala innan man åker.

• Alice2004

Tack snälla för alla svar badlandet måste vi prova .....fortsätt gärna skriva.

• Elli47

Jag funderar också på Sunny Beach med sönerna en vecka i sommar, hittade det perfekta hotellet (tror jag) som heter Blue Star Iskar. Där finns pool, vattenrutschbanor, trådlös internet i lobbyn, nära havet och så Super Kids åt ungarna. Halvpension kostar väldigt lite så det har vi tänkt ta. Fast jag blir lite fundersam när jag läser att en del tycker maten är så himla dålig, det är ju inte kul om det är totalt oätligt! Mitt andra resealternativ i sommar är Salem i Sousse, där vet jag att de har helt okej mat på hotellet och att stranden och poolen är kanonbra med rutschbanor...

• Miss Lau

Jag var med två barn i Sunny Beach -07. Vi hade en toppenvecka! Massor med aktiviteter för barn, härliga pooler, barnen gillade området kring blomstergatan och strandpromenaden där vi tillbringade kvällarna. Maten var som på andra turistorter, men billig. Vi såg inte just några fyllon utan mest par och barnfamiljer, men vi sov väl när partyfolket började sätta igång.

Förmodligen åker vi tillbaka till SB i sommar just för att det är så billigt.

• längtar och väntar

Jag var i Nessebar (grannort till Sunny Beach) för något år sen och kan verkligen inte rekommendera Bulgarien till någon!

Skitigt, fruktansvärd mat, fruktansvärda människor, opålitligt väder, etc etc..
Svar på tråden Bulgarien Sunny beach