guldplutt skrev 2010-03-02 19:11:01 följande:
här hänger jag också på, undrar nämligen det samma gällande vår son som är fyra månader. han går visserligen inte ner i vikt, och mår hyfsat bra när han helammar. Men, han är väldigt torr, på gränsen till eksem om vi inte smörjer honom med feta krämer varje dag, och han sover väldigt dåligt om nätterna. bökar till tusen och vaknar och ammar MINST varannan timme. jag äter väldigt lite som innehåller mjölkprodukter, så det är kanske därför det är någotsånär i schack ändå. däremot de gånger vi har provat att ge honom ersättning så kräks han våldsamma mängder, även om det bara är 10 ml blandat i bröstmjölk, ända tills han är helt tom och bara kräks grön galla. så sammantaget har jag börjat fundera på om det är mjölkallergi.ska till bvc på torsdag, och tänkte pusha för att få gå och testa honom ngnstans innan vi börjar med riktigt mat, så man inte ger honom ngt han inte tål.
Så var min bebis, fick i sig oerhört lite ersättning, typ 5 ml. Efter en timme kräktes hon tills det kom galla. Och sän åt hon inget på ett dygn, var trött och slö...
Bästa stättet är ju at utesluta mjölkproteinet totalt några veckor, för sän å ge det igjen för att se om ni märker någon skillnad. Men det ska göras i samråd med en dietist.
Mina två har aldrig blivit testade, sällan det slår ut på ett allergi test. Vi har plokkat bort mjölkprotein i två veckor, och sett förändringar. Och sän har barnet fått mjölkprotein igän, för att se om symtomerna kommer tilbaks.
Mitt andra barn med mjölkallergi hadde diarrèer.
Säg hellere att du vill prata med en dietist, som verkeligen har utbildning för sånt.