Forum Hälsa & Kost - Gravid
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Besk smak i munnen?

Tis 2 mar 2010 18:24 Läst 30193 gånger Totalt 6 svar
    fjelle­n
    Visa endast
    Tis 2 mar 2010 18:24

Hela tiden sedan igår morse har jag haft en jättekonstig besk smak i munnen, allt jag äter smakar konstigt och beskt. Om ni tänker er som när man äter antibiotika ibland så smakar allt skumt. Jag har varit förkyld och haft lite ont i halsen tidigare men har inte alls ont i halsen nu. Bara den här läskiga smaken som stör mig. Har hört talas om metallsmak när man är gravid men det här är inte metallsmak...

Ngn som känner igen sig eller har hört om ngt liknande?
  • Tis 2 mar 2010 18:29 #1

Är du gravid?

Jag hade en hemsk besk smak i första hälften av graviditeten, smakade nästan som den där metallsmaken man har hört talas om men väldigt beskt på samma gång..

Tuggade alltid tuggummi eller tog nån novalucol efter jag ätit så blev det iaf lite bättre.

• fjelle­n
    Visa endast
    Tis 2 mar 2010 18:49 #2

Ja, jag är i vecka 15. Glömde visst skriva det... 

• Tis 2 mar 2010 19:06 #3

Jag hade också jätteäcklig besk smak i munnen nån gång ganska tidigt i graviditeten, det höll i sig ca två veckor.

• Tis 2 mar 2010 19:47 #4
    fjellen skrev 2010-03-02 18:49:26 följande:
    Ja, jag är i vecka 15. Glömde visst skriva det... 
    Då beror det nog på graviditeten. Tyckte även att det hjälpte om jag drack mycket vatten & åt fräscha saker, som frukt & sånt.

Men usch vad det är irriterande & äckligt med den där smaken i munnen hela tiden. Hoppas den försvinner fort! För mej tog det dock lång tid & jag kan fortf känna av den ibland.. Är i v 32 + 2.
  • Ons 3 mar 2010 07:58 #5

När man har låga järnvärden så kan man få konstig smak i munnen. Jag har haft så med båda mina graviditeter. Hur ligger ditt värde till?

• fjelle­n
    Visa endast
    Ons 3 mar 2010 18:18 #6

Tack för era svar:) Inbillar mig att det är LITE bättre idag... Mycket ska man vara med om såhär i gravidtider;) 

Järnvärdet är bra, kollade det förra veckan.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll