Lady Li skrev 2010-03-03 20:22:54 följande:
Jag bygger egna naglar med akryl hemma, men bara på mig själv då jag ej är utbildad.jag tycker det är lättare än gele, dels för att de går att lösa upp i aceton och gele måste oftast filas bort eftersom det härdas i en uv lampa, och dels för att innan jag började bygga naglar själv så gick jag i många år och fick det gjort på salong och lärde mig på så sätt hur man gör.Dock får man nog pröva sig fram med vad som passar en själv bäst.På vissa sitter akryl mycket bättre än gele och på andra är det tvärt om.
Ah okej, tack så jättemycket för svaret!
Jag funderar på att inhandla ett "paket" där det ingår en uv-lampa och några burkar gele och filar osv. Det är alltså gele man använder när man härdar i lampa, och inte akryl om jag fattat rätt?
Måste fråga en till sak också. Tycker det är en riktig djungel (har aldrig fått naglarna gjorda på salong) men vill verkligen testa mig fram. Bara jag köper rätt produkter så kan jag lära mig, men som det är nu har jag nästan noll koll på vilka grejer som används till vad.
Men har sett på tex youtube, när de använder uv-lampa, att ibland har de färdiga lösnaglar som de sätter fast. Men ibland gör de själva nageln själva också (alltså bygger den med hjälp av nån gele och formar, alltså helt utan färdig lösnagel) är det också utav gele? Vilken som helst eller någon speciell?
Tycker spontant att det känns som att nageln sitter fast bättre om man bygger upp själva nageln själv, alltså inte använder färdiga lösnaglar. Men jag kanske har fel?
Ursäkta för all upprepning i inlägget, hittade inget vettigare sätt att skriva det på :)