Hej
Jag funderar oxå väldigt starkt på att bli ägg donator.. Har själv haft svårt för att bli gravid, men är det äntligen på tredje IVF försöket.
Vill så gärna hjälpa någon annan som är i en svårare sits.
Har mått völdigt bra under mina behandlingar så jag hoppas att man kommer att må lika bra under donerings behandlingarna. Är gravid nu i v 17 så det kommer att dröja ett tag innan det är aktuellt, men det är något jag hel klart kommer att göra.
Och det med att barnet kanske kommer att kontakta mig.. Jag tror att det är väldigt liten risk för det för jag tror inte att barnet kommer att se mig som en biologisk mor för jag har inte fött det eller uppfostrat det. Men om det skulle kontakta mig ändå, får man ta det då. Tycket ändå att det är värt risken.
Jag tror inte att det kommer att kännas som om jag ger bort ett barn direkt, utan bara ett hjälpmedel för någon annan.. Tror att det kommer att kännas bra för mig efteråt för man kan ha hjälpt någon att få det som den önskar mest i hela världen!
Har gått igenom väldigt mycket känslomässigt med nedslag på nedslag, och kan man hjälpa någon annan tycker jag att man ska göra det.
Detta är min syn på äggdonation o jag hoppas att du kommer att fullfölja det. Det finns så många underbara kvinnor där ute o jag önskar att de ska få uppleva den underbara känsla jag själv har just nu. Spänningen, nervositeten... Och framförallt LYCKAN! :)