Halloweentårta
Någon som har tips på en smarrig och häftigt dekorerad halloweentårta?
Någon som har tips på en smarrig och häftigt dekorerad halloweentårta?
Gör en chokladtårta , ganska hög å bre på chokladfrosting (finns att köpa) Köp spindlar och annat läskit godis och lägg på, du kan även göra spöken av maräng som du sätter ihop med godiset. antingen sprtisar du maräng smeten till höga små spöken (dom blir stadigare) eller så brer du ut maräng smet på ett bakplåts papper där du ritat små spöken använd russin till ögon. En kompis till mig hade gjort en hand i marsian och målat röda vener på med karamell färg och satt fast flagad mandel som naglar sen hade hon klickat hallonpurre (mixade hallon med lite florsocker) vid änden av handen så att det såg ut som att den var avhuggen..
När ska man äta haloweenmiddag?
jag har en tårta i mitt galleri, men den gjorde jag till sambon när han fyllde år. men en sån skulle nog passa till halloween oxå.
i usa firar man halloween 30 oktober har jag för mig, jag var i usa förra halloween det var jättekul, alla var verkligen utklädda det var som en enda jättemaskerad!
Har hört att man firar Halloween den sista lördagen i oktober - Alltså den 29/10 i år.
Detta har jag hört av en engelsman, så om det är olika i olika delar vet jag ej.
så här hade jag gjort...
Gjort botten, mitten o toppen i en braspanna ( rulltårtrecept)
sen hade jag haft i jordgubbssylt o vaniljkräm
sen hade jag vispat grädden och haft i grön karamell färg
som dekoretion hade jag haft svarta godisråttor, svarta linser och annat godis som ser lite läskigt ut....
Lycka till!!
Fasst är det inte lite kånstigt med häxor och sånt två ggr per år? Även om det är kul, men ändå...
Jag sitter också och letar halloweentårtor på nätet, har ju lyckats bli ledig den helgen så jag tänkte fira det med min man och hans dotter. Allt för att göra nått speciellt.
Om du förstår engelska, du kan kolla här: www.bettycrocker.com/recipes/search/search_results.aspx
Den va ju bra, tack så mycket.
Hoppas det lilla odjuret blir glad, vill inte att det ska bli som ifjol när grannens barn va ute och lekte spöken och hade godis och inte henne.
Jag hade ju glömt bort det då.
Har ni tips på klädsel också?
hem.passagen.se/annmari1/halloween/01/halloween.html
Här kanske du kan hitta nåt?
Den sidan är faktiskt rätt bra men det är samma recept som finns på tasteline.com.