Tips för igensättning av besvärande ventilation behövs
Min hyresvärd har precis installerat mekanisk ventilation, med utgångsluft i sovrum och vardagsrum. De satte igång det igår och jag hade en hemsk natt eftersom det låter som en lastbil står på tomgång. Jag ringde imorse från jobbet och de sa att de skulle kontakta Skanska som har hand om ombygget. På vägen hem stannade jag till hos mamma och pappa så jag var inte hemma förrän vid 19-tiden. Och då inser jag direkt att ventilationen låter precis lika högt. Problemet är att det ger mig huvudvärk och blossar upp tinnitus.
Jag ska självklart ringa dem imorgon bitti igen, såhär kan jag inte ha det. Men tills dess måste jag hitta en tillfällig lösning i sovrummet. Vardagsrummet är okej eftersom jag har tv:n igång och hör det inte nämnvärt. Det blir besvärande när det är tyst i övrigt.
Detta är delvis en tråd bara för att spotta ut lite förbannelser men jag tar gärna emot bra tips för att sätta igen ventilationen. Den är en fyrkant med runda bitar i som man kan snurra för att dirigera utgångsluften, ca 2-3 cm ut från väggen och den sitter nära taket. Det som hjälper är en tjock handduk men den blir inte uppe...
Hjälp!!