• mammamutilltre

svärmor:::grrrr!

Jag blir tokig på svärmor som kommer med sina jäkla pikar som hon ger genom barnen men är menade som att vi ska till oss dem i vår barnuppfostran..

Ex Svärmor och svärfar sov hos oss en natt då mannen var bortrest, på kvällen pratade vi och jag sa att jag har lillan (4månader) i min säng..hon sa " jahaaaa men har ni ingen spjälsäng?? köpte ni inte en ny??!! " Jag svarade "Jo vi köpte en spjälsäng till vår första (7år sedan) och HON VET!! att den står i vårt rum, men jag och lillan sover bäst brevid varandra precis som jag gjort med de andra 3.
    ....morgonen därpå berättar barnen att de kom in till mig på natten " farmor säger jätte förvånat "JAHAAA!!! Har ni inga egna sängar? då ska jag sälja dem! ni e ju så stora (3,3,7 år)...hon fortssätter.."men lillan sover väl i sin säng??" Nä säger syskonen hon sover hos mamma...Farmor/svärmor visar att hon blir jätte förvånad och tycker det är mkt konstigt....

Blir så jäkla irriterad, så länge det inte stör mig så ska väl hon skita i hur våra barn sover?

Ett annat exempel är om barnen berättar att vi varit på mc donalds..då säger hon "nä, inte ska ni som e så små äta hamburgare"

Detta är bara liiite av allt hon säger, avskyr hennes förvånade ansiktsuttryck trots att hon mkt väl vet hur det ligger till...

Ville bara få ur mig detta!

• Svar på tråden svärmor:::grrrr!
  • BymBym

Åh, vad man kan irritera sig på såna saker. Men försök att låta bli, det är bara du som blir drabbad. Låt henne säga vad hon vill, skit i det, ryck på axlarna. Jag vet, det är lätt att säga men ruskigt svårt att leva efter...

• artax

HAHAHA! Typiskt svärmödrar!!!!!!! :) Det är ingen ide att lyssna på det ens, dom är hopplösa! ;)

• mammamutilltre

Ja, jag försöker verkligen att inte bry mig men sånt kan sitta kvar och irritera mig lääänge...kan tom komma på saker i efterhand som hon sagt som jag inte tänkt på då. Man skulle gärna vilja säga till henne ordentligt nån gång men sen vill man ju inte bråka, barnen älskar ju dem.

• BymBym
    mammamutilltre skrev 2010-03-02 21:33:31 följande:
    Ja, jag försöker verkligen att inte bry mig men sånt kan sitta kvar och irritera mig lääänge...kan tom komma på saker i efterhand som hon sagt som jag inte tänkt på då. Man skulle gärna vilja säga till henne ordentligt nån gång men sen vill man ju inte bråka, barnen älskar ju dem.
    Tänk så då, barnen älskar dem.... och räkna till 10...
  • mammamutilltre
    BymBym skrev 2010-03-02 21:34:40 följande:
    Tänk så då, barnen älskar dem.... och räkna till 10...
    MMmmm och ibland kanske man får räkna till 100 ;)...stör mig nog oxå på d eftersom hon inte säger rakt ut vad hon vill få fram utan hon går genvägar genom barnen....
  • lovis0906

ucsh fy. har oxå en svärmor som jag stör mig MKT på!! att dom orkar. känner bara mer o mer avsky inför henne, o får ont i magen utav att träffa henne. men man måste ju... för husfridens skull...
    lycka till o kämpa på

Svar på tråden svärmor:::grrrr!