• Anonym (Fru Ågren)

Fler med nattångest?

Finns det fler som jag? Känner mig ensammast i världen.. Ingen vet och kan ana vilken ångest jag har. På dagarna är det mestadels okej, men på kvällarna... Tryck över bröstet, svårt att andas, domningar i händerna pirr i fötterna. Stroke? Hjärtinfarkt?! Mera ångest, ekorrhjulet snurrar på. Försöker tänka logiskt men det går bara inte. Kroppen är helspänd. Vaken tills jag däckar i soffan. Vad gör ni med ångest för att lindra symtomen? Hjälp, behöver diskutera med någon. Min man skulle aldrig förstå mig känns det som.

• Svar på tråden Fler med nattångest?
  • Anonym

Äter du tabletter? Jag äter ångestdämpande och dom funkar, dock börjat få problem nu på nätterna, sitter vid datan för jag klarar inte av att sova:-/

• Anonym (Hopp)

Jag har det!
    Jag får riktig panikångest när jag vaknar. Framförallt när jag nattar mina barn har jag det. Eller om jag somnar i soffan. Dock har det blivit bättre.
    Jag har citallopram sedan 1 år tillbaks och gick då på sömntabletter i ca 3  månader för att "komma in" i rätt sömnrytm, då den var helt ur balans.

Jag försöker alltid somna i min säng, då jag sover bättre där.
    Somnar jag i soffan vaknar jag alltid med panikångest och samma sak i barnens säng.
    Det är riktigt obehagligt.
    Det som hjälpt mig lite är sömntabletterna, sova i sängen bl a.

Lycka till och fråga gärna mer om du behöver.
    Jag kände mig liksom du ensamast i hela världen med problemet!

Svar på tråden Fler med nattångest?