• ELM A

Carena Double Swing

Var inne på Babyproffsen igår för att vi tänkte känna lite på Carena Double Swing. Fanns ingen i affären. Det fanns Babytravel syskonvagn. Expediten kommer och frågar om vi behöver hjälp.. Vi frågar efter Carena vagnen.
    "ja, den har vi inte och visar i butiken. Den är jätteplastig. Babytravel är mkt bättre"
    Det som slog mig var att vagnarna är otroligt lika.. Men babytravels varukorgar var ett skämt!

Så till frågan..
    Ni som har en Carena Double Swing är den verkligen så plastig som expediten sa?

Den enda vagnen jag har hittat som passar både stil- och prismässigt..

• Svar på tråden Carena Double Swing
  • Maria maräng

Hej!

Vi har en Carena double swing och är hittills nöjda med den! Den är väldigt lättkörd eftersom man kan ställa in om man vill ha svängbara hjul eller inte. Dock har den ingen stötdämpning men jag tycker inte det varit något problem. Det negativa med vagnen är isf ligginsatsen man kan köpa till som är väldigt liten, eller smal rättare sagt och inte kommer "räcka" särskilt länge. Annars tycker jag definitivt det är en bra vagn, särskilt med tanke på priset.

• sandra  1986

verkligen inte!
    Jag hade en carena och jag tycker den kändes och såg 100 ggr bättre nu än babytravel... dessutom var korgarna underbara!! stora och rymliga...

Nu har jag äntligen köpt den vagnen jag alltid velat ha... en urban jungle men den har absolut inte lika bra korg under....

10:ornas carena är dessutom riktigt snygga tycker jag.. hade själv en 09 tror ja de va...

Skulle jag vara du skulle jag absolut åka och kika på en carena om ni har en affär i närheten som säljer dom! Jag personligen rekommenderar den starkt!

• sandra  1986

ligginsatsen är som du säger ganska smal, jag kunde använda den i 4 månader, men då hade jag en ganska stor pojke också... jag lade i en fäll/filt när pojken vart 4 månader också hade jag fullt liggläge i vagnen och de fungerade toppen.. men jag gillar den starkt faktiskt, vi hade aldrig nå problem med den..

• knäppis

hej, jag har nyss köpt en 10a som väntar på att användas när bebis kommer.
    jag tycker våran ser jättefin ut, å 10an känns finare å så är de lufthjul på dom! hoppas den känns mindre "stötig" då....

Theodor ska bli storebror! Bf 12/3
  • ELM A

Tack för alla svar!
    Nu blir det en Carena.. Och som sagt, korgarna ser ju stora och bra ut.
    Lite synd med ligginsatsen bara.. men det får man ta :)

Hm, en sak till.. När man tar bort ligginsatsen..visst kan man ha den minsta bebisen emot sig iaf? Om  ni förstår vad jag menar:)

• sandra  1986

sittdelarna är framåt... båda två, de är ingenting som man kan ändra på....
    Men liggsatsen har man emot sig

• knäppis

båda sittdelarna är framåt tyvärr... det ärväl en nackdel när man tar bort liggdelen så är de lite i tidigaste laget å åka framåt.
    men jag har hört att fler använder liggdelen så länge de går, med kudde under så bebisen blir mer sittande i den å kanske köpa en sele oxå...

• elefanten

Hej!
    Vi har beställt en carena också, tror vi kommer bli supernöjda med den!
    Tyvärr är ju den stora nackdelen att man har båda barnen framåtvända när man tar bort liggdelen.
    Själv hoppas jag att min stora tjej inte kommer åka så mycket vagn när det blir dags för det för jag tycker att det känns sjukt tidigt att behöva ha en bebis under sex månader framåtvänd.

• ELM A

Ja, lite tidigt att sitta framåtvänd..
    Jag har nyss satt min son så.. Och han är 14 månader:)
    Men att ha en kudde i låter ju smart...

• Oktober Längtan

Anledningen till att expediten sa så är att carena är ett konkurrerande märke till deras "lågprismärke" babytravel.

Carena säljs alltså inte hos babyproffsen. Här i stan heter butiken Babyland som säljer det märket och de konkurrerar med babytravels modell.

Det är som att gå in på toyota och vilja köpa en volvo, självklart säger då toyota att volvo är skräp

• två pojkar

Jag funderar också på en carena. Mitt bekymmer är att den verkar vara så bred. Har ni upplevt det? Kommer man fram och in överallt?

• mini75

När man monterar liggkorgen på carenan, hur gör man då? Är där någon extra ställning som ska monteras på eller klickar man dit den?

• knäppis

den är 79 bred å ska gå in i vanliga dörrar....
    liggdelen klickar man dit ( sittdelen är borta)

Svar på tråden Carena Double Swing