Ciccilionaa skrev 2010-03-03 10:08:22 följande:
Tack för svar! Har som sagt ingen aning hur det är gjort innan, då vi köper det i 3:e hand. (Första ägaren går inte att få kontakt med av olika skäl). Nu är laserat, jag vet inte med vad och vet inte om det är kvistlackat, men det har jag svårt att tro. Funderingen lasering eller målning är en smaksak, men jag kan inte bestämma mig vad som skulle kunna vara finast. Jag gillar vitt, men tänker att målat kanske blir för "Hårt" samtidigt som laserat kanske känns som alpstuga?! Hur ofta har ni målat om ert innertak? Där vi bor målade vi taken för 7 år sedan och har inte gjort om det sedan dess, men det är ju "hela" tak och inte furutak.. Tacksam för fler tankar.
De tak vi målat målade vi för två och halvt år sedan, då var de alltså nyditsatta av oss.
Ja, och så har vi målat ett par av de gamla pärlspontstaken (troligen också furu), som gissningsvis senast målades på 60-talet eller nåt sånt. Vi har inte hunnit med alla, och de som inte är målade ser egentligen rätt OK ut, men när vi kommer till de rummen kommer vi kanske att fräscha upp dem. Känns i alla fall absolut minst akut i de rummen - väggarna ser mycket sämre ut.
Det finns lite bilder i mitt galleri på de nya taken, tror jag.