• SuzR

Ullared, Gekås! Vad köpa??

Hej

Jag ska till Gekås Ullared om några veckor med två kompisar. VAD har dom där? Vad ska jag satsa på och inte satsa på?Jag tänker mest på kläder då eftersom det är det jag är intresserad av, kläder och skor. Är det ok kvalitet? Har ni köpt något som har hållt ganska länge, eller är det något som ni köpt som gått sönder? Jag vill ha alla tips jag kan få om detta köp-heaven on earth! (?)

• Svar på tråden Ullared, Gekås! Vad köpa??
  • Linam370

Skor har de inte på GeKås. Det finns däremot skoaffärer utanför, men det är ju vanliga som finns överallt som faktiskt itne ens är särskilt billiga.

I klädväg i övrigt brukar det finnas allt! Men det är så olika från gång till gång när man är där. De har mycket bra underkläder av bra märken som är billiga! Swegmark och triumph BH har de som är bra mkt billigare än i vanliga affärer tex.
    Det mesta är av bra kvalitet, men det finns självklart en del skit oxå. Känns på kläderna och kolla lite på sömmar och sånt. JAg har faktiskt aldrig råkat ut för att nåt har gått sönder direkt eller varit dålig kvalitet på, men det klart det händer.

• SuzR

Ok tack:)
    nån mer som vill dela med sig?
    Triumph bh har jag, dom är jättebra (eller jag har en) så det kan man ju satsa på. Vad kostar dom?Underkläder alltså:)

• hymafr

Jag har köpt allt möjligt. Senast köpte jag Duplo till min brorsdotter till nästan halva priset mot en vanlig leksaksaffär.

Dottern köpte mängder med Scrapbook-tillbehör.

Jag köper alltid massvis med schampo, balsam, tvål, tandkräm, etc...men har ju förstås egen bil och får plats med en hel del.

De har smink, en del matvaror, häst- och hundprylar, textilier, spikmattor, elektronik (fast net-on-net finns på andra sidan gatan), CD, DVD...

Köper faktiskt inte så mycket kläder - men de jag har köpt har varit av iaf HM-kvalitet.

Glöm inte att avsätta mycket tid till de affärer som finns runtomkring GeKå:s.

• Linam370
    hymafr skrev 2010-03-03 10:24:59 följande:
    Jag har köpt allt möjligt. Senast köpte jag Duplo till min brorsdotter till nästan halva priset mot en vanlig leksaksaffär.Dottern köpte mängder med Scrapbook-tillbehör.Jag köper alltid massvis med schampo, balsam, tvål, tandkräm, etc...men har ju förstås egen bil och får plats med en hel del.De har smink, en del matvaror, häst- och hundprylar, textilier, spikmattor, elektronik (fast net-on-net finns på andra sidan gatan), CD, DVD...Köper faktiskt inte så mycket kläder - men de jag har köpt har varit av iaf HM-kvalitet.Glöm inte att avsätta mycket tid till de affärer som finns runtomkring GeKå:s.
    Det är ofta kläder från Kappahl och HM och sånt fick ajg höra av en anställd. Transportskadade saker, saker från förra säsongen osv

Själv tycker jag butikerna runt Gekås är i stort sett bara skit! Vill man ha kex och grejer så är ju bräckboden lite kul och Granngården special har en hel del fint. Annars tycker jag bara det är dåliga skoaffärer, blomsterhandel och dyr HM 
  • Mummy

Leksaker är bra. Köpte en del kläder till barnen, men seriöst, 70% av det håller dålig kvalité. Dum som jag är har jag kanske köpt 8 jackor där till barnen. Jag ljuger inte när jag säger att 5 av dem gått sönder i dragkedjan.

Annars är dt bra med schampoo och sånt, sängkläder osv. Även filmer och elektriska saker har de

• LinduzZ

jag köper nästan hela basförådet av kläder till mina tjejer. strumpor, trosor och strumpbyxor är hur bra som helst i kvalitet och är mycket billigare än hm och andra butiker hemma.

köper över kläder till mig själv, jeans kan du hitta för runt 120 kr och det är toppen jeans.

det ända du ska tänka på är att mäta eller att prova för stl kan vara olika stora eller små.

Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Prinsessa nr3 bf 27/6-10
  • Linam370
    LinduzZ skrev 2010-03-03 10:28:38 följande:
    jag köper nästan hela basförådet av kläder till mina tjejer. strumpor, trosor och strumpbyxor är hur bra som helst i kvalitet och är mycket billigare än hm och andra butiker hemma.köper över kläder till mig själv, jeans kan du hitta för runt 120 kr och det är toppen jeans.det ända du ska tänka på är att mäta eller att prova för stl kan vara olika stora eller små.
    Ja, de har ofta väldigt underliga storlekar!
  • Mummy

Ja, jeans brukar vara bra kvalité där. Men sist jag köpte två par jeans ångrar jag mig rejält. Ena paret sprack i sömmarna mellan benen och på det andra paret gick det hål och blev snabbt ett jättehål på insidan av ena låret. Och nej, byxorna var inte för tajta. De var tom för stora för mig

• SuzR

hmm lite av en snobb när det kommer till jeans, köper mest acne, lee, wrangler...alltså de lite mer dyra märkena. Får för mig att ju billigare desto fulare men jag kanske har fel (?) nåväl, om de spricker i sömmarna ska jag inte köpa dom

• Mummy

SuzR
    Som sagt, det har hänt den sista gången jag köpte, annars har de hållt bra kvalité.

• Pappa G
    Linam370 skrev 2010-03-03 10:27:38 följande:
    Det är ofta kläder från Kappahl och HM och sånt fick ajg höra av en anställd. Transportskadade saker, saker från förra säsongen osv...
    Så var det på Gekås för 15-20 år sedan. Inte idag.
    De köper in sådana volymer att de kan göra det direkt från tillverkarna i Asien, och kan bestämma helt hur produkterna ska se ut.
  • Mummy

Ibland finns det gamla saker från vissa butiker, men kollar man på märkena så är det inte KappAhl och HM.

• Linam370
    Pappa G skrev 2010-03-03 10:35:47 följande:
    Så var det på Gekås för 15-20 år sedan. Inte idag. De köper in sådana volymer att de kan göra det direkt från tillverkarna i Asien, och kan bestämma helt hur produkterna ska se ut.
    OK, tack! Då drar jag tillbaka det uttalandet!
    Oavsett var kläderna kommer ifrån så har jag klarat mig från dålig kvalitet
  • Pappa G
    Linam370 skrev 2010-03-03 10:37:13 följande:
    OK, tack! Då drar jag tillbaka det uttalandet! Oavsett var kläderna kommer ifrån så har jag klarat mig från dålig kvalitet
    Instämmer. Visst kan något plagg visa sig hålla sämre än man tänkt, men det är inte annorlunda än kläder från ex. HM, KappAhl, Dressmann, Lindex eller Ellos, Cellbes etc.
  • LinduzZ

Jag har också klarat mig från dålig kvalitet. köper nästan alla galon kläder, ytterkläder, lekvantar ect till dagis och inget har gått sönder snabbare än vad de andra klädena har gjort.
    Men som sagt visst finns det svarta får, men var gör det inte det.

Saga 28/8-05 ~*~ Nova 28/5-08 ~*~ Prinsessa nr3 bf 27/6-10
  • Linam370
    LinduzZ skrev 2010-03-03 11:20:19 följande:
    Jag har också klarat mig från dålig kvalitet. köper nästan alla galon kläder, ytterkläder, lekvantar ect till dagis och inget har gått sönder snabbare än vad de andra klädena har gjort.Men som sagt visst finns det svarta får, men var gör det inte det.
    Köpte fleecefodrat galonställ till sonen där i somras. Han använde det på dagis hela hösten och det är fortfarande helt och varmt och fint. Trots allt annat än mild hantering och mängder med tvättar. Vinteroverallen han har på dagis är från GeKås oxå och den är oxå super. Den har inte samma passform som didriksons overallen han har, och inte lika mkt finesser som snölås och sånt, men den är absolut lika varm.
Svar på tråden Ullared, Gekås! Vad köpa??