• myrtorp

Hur länge väntade ni med att ringa förlossningen?

Ligger och pustar av smärta framför datorn nu.
    Hur länge väntade ni med att ringa förlossningen? vid kraftiga värkar eller regelbundna värkar eller vattenavgång?

tacksam för svar....................... pust!

• Svar på tråden Hur länge väntade ni med att ringa förlossningen?
  • shoreline

Ringde förlossningen strax innan vattenavgång då jag hade haft värkar hela dagen, men oregelbundna. Nån timme efter så gick vattnet och då ringde jag igen! Värkarna blev regelbundna och ONDA efter att vattnet gått. Lycka till!!

• Lussekatten87

Jag ringde vid min vattenavgång. Då hade jag mycket svaga värkar och de sa att jag fick avvakta. 40 min senare ringde jag igen,då var de reglbundna men gjorde inte så ont.När vi kom in var jag ändå öppen 3-4 cm.(andra barnet)

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Fruochmamma

Med Ludvig gick vattnet först och vi ringde sedan in 4 timmar senare då jag hade regelbundna värkar. Fick smisk på fingrarna för att vi inte ringde in direkt. Nu med Carl gick vattnet och sedan kom värkarna igång ganska omgående. Ringde in ganska direkt och blev som tur inte hemskickad.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Fruochmamma

Glömde säga Lycka Till :)

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • mormia

Regelbundna värkar som inte tycks bli tätare än 10 -5 min efter en hel dag. Jag behövde hjälp att få det att gå fortare det slutade med att jag inte hade sovit på 45h. Inte så bra.

• redneck girl

när jag känner att nu jävlar..kanske man skulle ta sig i väg....

• Egensinnig

Jag ringde efter 5 timmar av regelbundna värkar - då sa de att jag var välkommen när jag kände att jag behövde hjälp med smärtlindring. Åkte in efter kanske 7 timmr av värkar o var då öppen 3-4 cm. Sen tog det 13 timmar innan bebis tittade ut....

Ring så får du råd och hjälp!

Matilda, Matilda........
  • StarkMamma

Åkte in när vattnet gått. Men fick sättas igång med dropp dagen efter på båda dom sista.

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • myrtorp

har ju problem med att klocka värkarna. Det kan ju komma några stycken på raken som är regelbundna, och sen en paus på 30-60min... Hur länge ska man ha regelbundna värkar  för att det ska räknas som regelbundna värkar?

• leias

Ringde när vattnet gick och ringde sen när det var 3 minuter mellan värkar då åkte vi in då vi har en timmes resa in

Svar på tråden Hur länge väntade ni med att ringa förlossningen?