• Anonym

Starta hästföretag

Jag vill så gärna starta ett eget företag med hästar. tillridning, försäljning osv..
    Vi bor nu på landet med ett litet stall och lite mark. vi ska avverka lite skog nu för att kunna göra 2 hagar till.

Jag jobabr just nu på industri. men ha som dröm att kunna jobba där halvtid och driva hästföretag och någon gång i framtiden kunna driva företag på heltid.

Någon som har startat företag som kan berätta hur ni gick till väga ?

• Svar på tråden Starta hästföretag
  • Menhir

Nyföretagarcentrum vet jag har varit ett bra stöd för många. De kan hjälpa till med rådgivning om bolagsform, finansiering och liknande. Är kostnadsfritt.

Jag var så "långt gången" när jag fick kontakt med dem så jag hade itne så mycket hjälp men de kollade affärsplanen, budgeten etc och var ett allmänt stöd (träffade dem bara en gång).

• Anonym

Jag har ingen direkt buffert eller något sådant. Jag har tänkt att börja i liten skala då jag fortf vill arbeta och ha detta vid sidan av.

Kan man starta enskild firma?

• Menhir
    Anonym skrev 2010-03-03 12:11:33 följande:
    Jag har ingen direkt buffert eller något sådant. Jag har tänkt att börja i liten skala då jag fortf vill arbeta och ha detta vid sidan av. Kan man starta enskild firma?
    Jag är inte så hemma på enskild firma, har ab själv.

Men tror det bara är att registrera hos skattemyndigheten och sedan ha jäkligt bra koll på vilka pengar som är ens egna och vilka som är bolagets (man är ju samma person så att säga) så inte momsinbetalningar etc glöms bort.
Svar på tråden Starta hästföretag