• Anonym (bebissugen)

Rosenrot, kan det hjälpa?

Har köpt rosenrot idag (Arctic Root) (inte dom starkaste) för att förbättra fertiliteten för det ska tydligen hjälpa.
    Men jag råka köpa fel sort. Det borde varit extra starka. Men nu får jag ta dom här.

Någon som blivit gravid med rosenrot och kan ge mig lite hopp? Åååh vad hopplöst det känns innan jag ens har testat. Ge mig ett barn!

• Svar på tråden Rosenrot, kan det hjälpa?
  • Anonym

jag vet inget om de, men jag läste på förpackningen, och på den stod de att man inte skulle äta som gravid, drf blev jag lite fundersam, men tror jag ska testa de med. =)

• sara aandersson

har du läst om bisolvon? att det kan hjälpa? {#lang_emotions_laughing}

• Becks84

Jag har en rosenrotsbebis!!!

Är helt övertygad om att det var det som gjorde susen. Åt Rosenrot frå mens till ägglossning och det blev{#lang_emotions_gravid}.

Lycka till!!

• skruttnorpan

vilken sorts preparat med rosenrot rekommenderar ni kunniga =P

• Anonym (väntar BIM)

Finns en hel del preparat att välja mellan.
    Jag köpte på ICA av märket FRIGGS, de heter kort o gott, Rosenrot. Av just den skulle man ta en tablett/dag.
    Finns olika sidor på nätet o beställa från men köpte via den lättaste vägen

• Anonym
    Becks84 skrev 2010-03-03 15:03:01 följande:
    Jag har en rosenrotsbebis!!! Är helt övertygad om att det var det som gjorde susen. Åt Rosenrot frå mens till ägglossning och det blev. Lycka till!!
    Hur många år hade ni försökt innan du provade rosenrot?
  • Anonym

Jag har åxå en rosenrotsbebis! Nu försöker vi bli gravida igen, men har inte börjat med rosenrot ännu. Har nyss börjat verkstan. Men kommer troligen börja med dessa ifall det är samma problem som sist.

Men iallafall så blev jag gravid med dottern efter 6 månader.. när det gått 3 månader och mensen knappt visade sig, så började jag med rosenrot och mensen kom med 30 dagar emellan vid två tillfällen. fick även kraftig ägglossning! så blev hon till!

• LV2

Bidrottningsgele i hälsokosten är bättre det har hjälp många kvinnor att bli gravida mig också jag har alltid haft svårt att bli gravid och nu när vi försökte få ett 3 barn så var det lika svårt jag köpte då bidrottningsgele och kombinerade det med folsyra och jag fick äta det 8 veckor sedan var jag gravid. jag har tipsat andra jag känner om dessa tabletter som har svårt att bli gravida en hade försökt bli gravid med sitt 2 barn i 1 år jag tipsade henne om bidrottningsgele och hon åt tabletterna i 3 veckor sedan var hon gravid. Så mitt tips är att prova

• Anonym

En fråga till er som blivit hjälpta av rosenrot och bidrottninggelé: Vad menar ni med att ni hade svårt att bli gravida? Hade ni ingen ÄL alls eller var allt normalt men ni blev ändå inte gravida? Och hur länge försökte ni innan ni började med rosenrot mm?

• Anonym (??)

äter man bidrottninggelé från mensdagen till äl el hela tiden?? kostar?

• LV2

Jag har en normal äglossning men blir inte gravid lätt vi har försökt många  år med varje barn nu det sista åt jag bidrottningsgele i 8 veckor och lyckades bli gravid kostnad 400  kr i hälsokosten man äter 1 tablett på morgonen jag tycker inte det var dyrt det hjälpte ju

• längtan87
    LV2 skrev 2010-05-20 19:12:19 följande:
    Bidrottningsgele i hälsokosten är bättre det har hjälp många kvinnor att bli gravida mig också jag har alltid haft svårt att bli gravid och nu när vi försökte få ett 3 barn så var det lika svårt jag köpte då bidrottningsgele och kombinerade det med folsyra och jag fick äta det 8 veckor sedan var jag gravid. jag har tipsat andra jag känner om dessa tabletter som har svårt att bli gravida en hade försökt bli gravid med sitt 2 barn i 1 år jag tipsade henne om bidrottningsgele och hon åt tabletterna i 3 veckor sedan var hon gravid. Så mitt tips är att prova
    8 veckor säger du, åt du hela cykeln då?
  • Anonym (Rosa)

hej! här provade jag rosenrot från 6 juni, förra mensens första dag, och 10 dagar ca. Innan dess kom mensen väldigt oregelbundet och så nu den 6 juli kom mensen igen! helt otroligt!  Men känner ingen mensvärk fast jag haft en hemsk sån hela mitt liv, är det rosenroten som lindrar den tror ni?  dagarna innan så trodde jag verkligen att jag var gravid, har mått så illa och kräkts vid nåt tillfälle.... men nu är det som bortblåst!

• Anonym (missfallsrisk)

Om man verkligen har svårt att bli gravid, tråden ligger ju trots allt under den rubriken, så är det knappast att rekommendera att mixtra till det ännu mer med ett hälsokostpreparat som i vart fall min fertilitetsläkare avråder ifrån. Om man har svårt att bli gravid så är det bättre att göra en utredning och eventuellt medicinera med godkända preparat. Om man inte har svårt att bli gravid behöver man ingen hjälp och därmed heller inte hälsokostpreparat. Enligt min fertilitetsläkare ökar missfallsrisken enormt om man tar rosenrot.

Svar på tråden Rosenrot, kan det hjälpa?