• Anna Paulita

Vad är bra/billigt att shoppa i London?

Jag ska dit om en månad ungefär och undrar om det finns något speciellt som är extra bra/billigt att shoppa där? :P

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Svar på tråden Vad är bra/billigt att shoppa i London?
  • Marve

Läste på Aftonbladet i går att pundet ligger på den lägsta nivån sedan 1996 (10.80kr). Så då är det ju extra trevligt att shoppa över huvud taget. Vet däremot inte om det är något som är extra speciellt billigt just i London. Åker dit den 23:e denna månad och längtar också efter lite shopping

• Tant Green

Om de inte har ändrat på sista tiden så har de ingen moms på barnkläder, så det är billigt. (Tyvärr har de inte riktigt samma smak som mig, väääldigt ryschigt och pyschigt, så det blev ändå mest att jag handlade på POP och H&M när jag var där senast men det var ju åtminstone billigare...)

• asta

skor är överlag billigt och momsen på böcker är också låg så om man vill handla barnböcker på engelska så är det ett utmärkt tillfälle. gå till waterstone's vid piccadilly, de har öppet till tio förutom på söndagar. där hittar du allt allt allt i bokväg så shoppa loss på kokböcker och reseguider om barnböcker inte lockar.

• anyXX

Finns inte Primark i London? Jag har inte varit där men i Belfast och de har sjukt billiga kläder - både till vuxna och barn, samt en del heminredning, väskor etc. Allt är inte snyggt men jag har hittat en hel del iaf och kvaliteten är ungefär som HM el liknande.

• lillasmilla

www.primark.co.uk/
    Primark ligger på Oxfordstreet. Har MASSOR! Är som ge-kås fast bättre! Massor av barnkläder (fast jag hade inte barn när jag var där, så jag kollade inte så mycket på det) Men massor av fina baskläder till vuxen. Mängder av trosor tex, för 1pund styck! Handlade massor! =) Ähh.... Önskar att jag kunde åka dit snart igen... Ta med er dricka in, det är stort, och varmt! Eller, vi var där i dec och då hade vi ju vinterjackorna på oss. Glöm inte att gå till Harods, svindyrt men absolut sevärt! (tipset är ju att åka dit när de julpyntat...) Hmmm kolla även in www.hamleys.com/ och lush.se Happy shopping!

• ThisIsMe
    anyXX skrev 2010-03-03 21:29:32 följande:
    Finns inte Primark i London? Jag har inte varit där men i Belfast och de har sjukt billiga kläder - både till vuxna och barn, samt en del heminredning, väskor etc. Allt är inte snyggt men jag har hittat en hel del iaf och kvaliteten är ungefär som HM el liknande.
    Jo, Primark är billigt, men jag vill inte ens tänka på vilka fattiga små barn som tillverkar deras produkter.
  • anyXX
    ThisIsMe skrev 2010-03-03 21:36:07 följande:
    Jo, Primark är billigt, men jag vill inte ens tänka på vilka fattiga små barn som tillverkar deras produkter.
    Samma små fattiga barn som tillverkar HM:s kläder?
  • lillasmilla

Hmmm, säkert är det så... Men som sagt, säkert är det samma som tillverkar hms kläder. Antingen får man handla fair trade, eller inte. Tror att allt som inte är fair trade är lika illa. Skulle önska att jag shoppade fair trade, men jag är för egoistisk och klädgalen för det. Försöker dra mitt strå till stacken geonom att mestadels äta ekologiskt/fairtrade eller närodlat.

• asta

diskussionen spårade lite? hoppas ts fick svar på frågor iallafall. kan också säga att maten i mataffärer är riktigt billig jmf m sverige så har du möjlighet att laga mat där du bor så gör det! tycker också att hudvårdsgrejer är relativt billigt och de har så många roliga märken som inte finns i sverige, gå in på boots och titta..

• lillasmilla

sorry... kände bara att jag ville försvar mig lite... ja! Boots är med väl värt ett besök! Billigt smink! Men glöm inte lush, mer engagerad personal får man leta efter! När vi bar där var en av killarna i  endast boxer och förkläde(!) hahhaaha! Oj, lät flantigt... Måste upplevas... London Aquarium är oxå mycket sevärt!

• ThisIsMe
    anyXX skrev 2010-03-03 21:55:56 följande:
    Samma små fattiga barn som tillverkar HM:s kläder?
    Skulle ju tro det.
  • Mummy

Bennetton har ju fabriker i fattiga Tunisien. Så jag tror långt fler märken använder sig av billig arbetskraft.

Rekommenderar oxå Primark. Däremot åker jag ut till Hammersmiths butik där det är betydligt lugnare

• Mellanmjölkens land

Böcker! Vi pratar om att åka dit en helg bara för att shoppa böcker! Om du gillar Fantasy/SF så kan jag rekomendera Forbidden Planet. Den är som SF-bokhandeln i stockholm men typ 3ggr så stor och eftersom de bara har på ett språk så får de plats med enorma mängder böcker.

Svar på tråden Vad är bra/billigt att shoppa i London?