• EmmaRoSa

vad är de för vit på hans läppar?

är det någon som vet? han har någon ljus vit beläggning på sina läppar fast inte på tungan, det ser ut som det skinnar av lite men om jag skrapar lite lätt så försvinner det inte..någon som har haft det..min son är 6 mån..

verkar inte vara torsk fast jag vet inte..tacksam för svar/Emma
  • Svar på tråden vad är de för vit på hans läppar?
  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

Det låter som torsk..? Varför tror du inte det själv?

det finns alltid en morgondag
  • EmmaRoSa
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-03-03 18:17:08 följande:
    Det låter som torsk..? Varför tror du inte det själv?
    nä för när jag sökt på torsk o hittat bilder verkar det inte likna det men ska ringa min bvc och kolla..
  • Minxy

Tycker ändå det låter som torsk....

Min dotter har precis som du beskriver det - inget alls på insidan kinderna eller så, bara på insidan läppen. Trodde inte alls det var torsk förrän JAG fick svinont i bröstvårtorna (aj....) och dottern fick världens torskutslag på rumpan.

Kollade med BVC och nu får både jag och dottern Mycostatin mot torsken..

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • EmmaRoSa
    Minxy skrev 2010-03-03 21:32:03 följande:
    Tycker ändå det låter som torsk.... Min dotter har precis som du beskriver det - inget alls på insidan kinderna eller så, bara på insidan läppen. Trodde inte alls det var torsk förrän JAG fick svinont i bröstvårtorna (aj....) och dottern fick världens torskutslag på rumpan. Kollade med BVC och nu får både jag och dottern Mycostatin mot torsken..
    aha ok ja men jag har inte fått ont i bröstvårtorna ännu för det vet jag man kan få men ännu inget o han har ändå haft såhär i 1 vecka nu...men ska ringa min bvc nu..tack för svar o skönt att ni får behandling låter ju riktigt jobbigt../Emma
  • Swa

Får jag fråga vad torsk är? Min son hade vita beläggningar på läpparna under tiden han var sjuk men jag trodde att det var mjölk som lagt sig på läpparna. Usch nu blir jag orolig att det kunde ha varit något annat!

• nystan1

Swa:
    Torsk är en sorts svamp, inget farligt alls!
    Dottern har haft det i munnen en del under sina första månader, och hon verkade aldrig störas av det.
    Däremot kan det smitta över till bröstvårtorna om man ammar, och det kan både göra ont, och klia nåt så ini helsike!

Det finns medicin man kan få mot det, men min b vc-sköterska tyckte jag skulle testa att blanda 1 dl vatten och 1 tsk bikarbonat, och droppa detta på tungan på tösen.
    Hon fick även på insidan av kinderna, och då tog jag en bomulltops och doppade i lösningen, och liksom strök på där hon hade torsken.
    Värt ett försök tyckte jag, för att slippa medicin.

• Swa

Tack för svaret!
    Det har ju försvunnit nu men då vet jag ifall det kommer tillbaka.
    Haha vad dum jag känner mig nu, var helt säker på att det var mjölk som lagt sig som en hinna pga att han var geggig i halsen av förkylningen. Tack igen!

• EmmaRoSa

det är inte alltid så lätt att veta, men helt plötsligt har det försvunnit på min son, han hade i morse med när han vakna men nu är det borta..

• EmmaRoSa

har prövat whishy vatten men ingenting funkar han har fortfarande kvar det men jag har inte något ont i bröstvårtorna i alla fall, har haft den nu i snart två veckor..hmm

Svar på tråden vad är de för vit på hans läppar?