• Platano

Lotus till flicka

Vad tycker ni om namnet Lotus till en flicka? Vet att det är vi som bestämmer vad barnet ska heta , men det är kul att veta åsikter. Har jättesvårt med flicknamn så kom gärna med förslag! Gillar inte för vanliga, men de ska gärna gå att uttala utanför sverige. Känns verkligen som vi inte kan komma överens över ett namn som båda gillar till 100%

• Svar på tråden Lotus till flicka
  • Platano
    Michisen skrev 2010-03-03 20:31:02 följande:
    Det första jag kom att tänka på är sportbilar.www.lotuscars.com/Funkar väl utmärkt för övrigt. Säger som jag brukar, kan man heta Trixie Tingeling så kan man nog heta det mesta.
    Tack för ditt svar Jo förmodligen kommer folk tänka på bilar. Lite synd för det är ju en vacker blomma också
  • Mammadeus

Ändelsen -us indikerar ju att det skulle vara ett pojknamn så jag hade inte valt det till en flicka, i alla fall.

• DenNamnbitne

Jag tänker inte alls på en bil. Blomman är det första som dyker upp- och blommor associerar jag till flickor, så det kan absolut vara ett flicknamn för mig- us- ändelsen till trots. Ja, blomman är vacker så namnet får godkänt av mig. Inget som jag skulle valt dock.

Vad tycker du om:

Malvina
    Isolde
    Isidora
    Minella
    Selma
    Flamminia
    Genoveva
    Letitia
    Lucine
    Ylva

Lycka till!

• Michisen
    Platano skrev 2010-03-03 20:48:13 följande:
    Tack för ditt svar Jo förmodligen kommer folk tänka på bilar. Lite synd för det är ju en vacker blomma också
    Inte nödvändigtvis, men jag jobbar som P-vakt, så jag kan associera det mesta till bilar.

Blomman är väldigt vacker och det är ett fint namn, så ta det inte så som det kanske lät.
  • linas fina

Jag tycker inte du ska hänga upp dig så mycket på om det passar det ena eller andra könet. Det är ju så pass ovanligt att det inte förknippas med det ena eller andra könet tycker jag. Kör på det, det var fint.

• Em00

Tänk bara på hur det blir när barnet växt upp är ett tips..

Lotus på en unge upp till 3 kan väl vara sött men sen då?

"Hej, jag heter Lotus och är 30 år"...

• Platano
    Mammadeus skrev 2010-03-03 21:04:08 följande:
    Ändelsen -us indikerar ju att det skulle vara ett pojknamn så jag hade inte valt det till en flicka, i alla fall.
    Det står att det är flicknamn på många sidor För mig är det inte så viktigt att det är superfeminint, men jag förstår vad du menar med att det kan låta maskulint.
    linas fina skrev 2010-03-03 22:59:42 följande:
    Jag tycker inte du ska hänga upp dig så mycket på om det passar det ena eller andra könet. Det är ju så pass ovanligt att det inte förknippas med det ena eller andra könet tycker jag. Kör på det, det var fint.
    Jag hängde inte upp mig på det, ville mest veta om namnet var fint. Att jag sen skrev flicka var för att jag ville ha fler tips
    Em00 skrev 2010-03-03 23:29:40 följande:
    Tänk bara på hur det blir när barnet växt upp är ett tips..Lotus på en unge upp till 3 kan väl vara sött men sen då?"Hej, jag heter Lotus och är 30 år"...
    Ja, fast tänk vad namnen har utvecklats, om 30 år är det säkert inte konstigt längre
  • Platano
    DenNamnbitne skrev 2010-03-03 21:19:35 följande:
    Jag tänker inte alls på en bil. Blomman är det första som dyker upp- och blommor associerar jag till flickor, så det kan absolut vara ett flicknamn för mig- us- ändelsen till trots. Ja, blomman är vacker så namnet får godkänt av mig. Inget som jag skulle valt dock.Vad tycker du om:MalvinaIsoldeIsidoraMinellaSelmaFlamminiaGenovevaLetitiaLucineYlvaLycka till!
    Isolde tycker vi båda om Dock gillar sambon bättre Isolda som är den spanska versionen, men jag tycker bättre om Isolde med e. Tack för förslagen!
  • Platano
    Michisen skrev 2010-03-03 21:21:09 följande:
    Inte nödvändigtvis, men jag jobbar som P-vakt, så jag kan associera det mesta till bilar. Blomman är väldigt vacker och det är ett fint namn, så ta det inte så som det kanske lät.
    Hihi det förstår jag.

Tack för alla svar! Tycker om att höra alla åsikter.
Svar på tråden Lotus till flicka