• Anonym

Klitoris är skinflådd och det svider och kliar!!!!?

Är det svamp jag har eller är det någon annan bakterie, finns det någon annan som lidit av att huden försvunnit i underlivet och på klitoris?

Just nu behandlar jag med pevaryl vagitorier och kräm... Det kliar inte längre men huden är nu helt borta i klitoris!!!

HJÄLP!!!!

• Svar på tråden Klitoris är skinflådd och det svider och kliar!!!!?
  • Anonym (Schwamp.)

Låter som svamp... Har du vita flytningar?

• Anonym
    Anonym (Schwamp.) skrev 2010-03-03 20:35:35 följande:
    Låter som svamp... Har du vita flytningar?
    Ja, massor... men sen är jag ju gravid oxå ju!!
  • Anonym (Schwamp.)

Men DU!! Det måste du kolla upp genast! Det är inte bra med underlivsinfektioner när man är gravid!!

• Anonym
    Anonym (Schwamp.) skrev 2010-03-03 20:55:23 följande:
    Men DU!! Det måste du kolla upp genast! Det är inte bra med underlivsinfektioner när man är gravid!!
    Okej... har ju varit säker på att det varit svampinfektion... har haft detta tidigare!!

jag ska kontakta min bvc mottagning imorgon då!!!
  • Anonym (leona)

skinnflådd? Du har inte onanerat för mycket? Då kan den bli det.

• Anonym
    Anonym (leona) skrev 2010-03-03 21:41:03 följande:
    skinnflådd? Du har inte onanerat för mycket? Då kan den bli det.
    Hahaha... ja jag vet det är ju så det brukar vara men nej inte nes en gång!!!!*Orolig*
  • sextiotalist

Kan mycket väl vara svamp, så hade jag det en gång. Men jag tycker du skall till en gynekolog, det finns suveräna receptbelagda mediciner mot svamp (tyvärr svindyra, men de hjälper)
    Jag tog yighurt på mjukt papper och smörjde med, det lindrade för litegrann.

• Anonym (j*kla svamp!)

När ja hade jätte problem med svamp och va rejält svullen av att det kliade så förbaskat mycket fick jag rekommendation att köpa dactakort, fotsvampskräm. Den är tametusan bättre än alla andra krämer.

Är gravid nu i 9:e månaden och dom 5-6 första månaderna hade jag svamp 5 ggr! behandlade varenda gång och det kom ständigt tillbaka.
    BM min sa att tyvärr finns det endel kvinnor som har besvär med svamp under princip hela graviditeten. Hon sa att det finns tabletter att ta, men som man helst undviker. Hon har skrivit ut recept till mej på dom, men efter min 5:e behandling med pevaryl så smöjde ja bara med dactakort när ja kände mej irriterad och då gick det bort. Har inte haft svamp på nån månad nu *peppar peppar*..

Men som nån annan sa, ring din BM å hör dej för hur du ska göra.

Svider det när du kissar? Vet nån gång då ja hade det som värst så blötte jag rejält mycket papper med kallt vatten och höll emot medans jag kissade, då gick det bättre. {#lang_emotions_wink}

• Anonym

Tack så jättemycket för era svar och råd!!!

Det kliar inte eller svider länge nu efter att jag börjat med vagitorierna.. "sista togs i går kväll" men huden i klitoris är fortfarande försvunnen... fört så var det bara ett pyttelitet sår mitt på men nu "ömsar" hela, och typ en vitbeläggning där huden fortfarande sitter kvar på just klitoris..

Jag ska ringa min Bm och höra... och kanske ladda upp med dactakort för framtiden för jag har haft dessa problem förr oxå ju!!!

Tack

• Anonym (undrar)

Kan det börja svida när man kissar pga en svampinfektion? jag har åkt på det nu och det svider när ja kissar... jag trodde jag hade urinvägsinfektion men då kanske de är utav svampen?

• Anonym (Aj)

När jag hade kondylom så blev det så och sen efter att jag hade varit skinnflådd så fick jag vårtor ...

Svar på tråden Klitoris är skinflådd och det svider och kliar!!!!?