• Norrskensunge

    Ofrivilligt barn(syskon)lös efter en historia av X och en traumatisk abort

    Hej.
    Min bakgrundshistoia först (Får ej någon vidare respons av gynläkare och hoppas på ett SVAR...)!!
    Har två X (en i varje äggledare varav den vänstra sprack och är bortop), ett barn och en Tragisk abort bakom mig... och nu vill jag hemskt gärna skaffa ett syskon till min underbara lilla dotter som snart fyller 4 år...

    Första X:et dec -03 (OP)
    Andra X:ex aug -04
    Dottern kom maj -06
    Aborten :( april-08 (usch vad jobbigt att se det i skrift alltså!!!)

    Första grav blev efter ett par månader, andra på en gång.

    Sen dröjde det ca 1 år innan min dotter kom till.

    Sista grav var i ett nytt förhållande, efter bara 2 mån och var inte ens planerad dock inte det minsta olycklig för det....Gick på moln efter ULT som visade att den låg i livmodern.

    (((Men den personen visade sig ganska fort vara ett psykfall och en bedragare som började misshandla mig fysiskt och psykiskt!! Min dotter som är min främsta prioritet gjorde att jag lyckades hitta styrkan att efter några svåra försök kasta ut honom... Barnet tänkte jag dock behålla!!
    Det beslutet visade sig bli ett nytt problem då han trakasserade och hotade mig och efter påtryckningar från i stort sett alla runt omkring så beslutade jag mig för en abort (starkt emot min vilja) men mitt psyke var sönderstressat och gjorde jag den skulle jag också förhoppningsvis även bli av m honom och ville inte att min dotter skulle utsättas en sekund till av honom..
    (SÖK GOOGLE: Nu erkänner nätbluffaren... och SPRID!!!Jag träffade dock inte honom genom nätet så vet inte hur han är mot dom tjejerna när d kommer till misshandelsdelen...)))

    Men, efter detta då..! Har sen ett ½ år tillbaka en ny kille och vi har försökt i över ett år nu att bli gravida men det händer INGET! Och efter aborten har jag haft väldigt oregelbunden mens och plötsliga kraftiga buksmärtor men ingen graviditet... jag vet att det är väldigt många försöker mycket längre än så men jag har ju faktiskt (relativt) lätt blivit gravid innan... och innan hade jag inga liknande besvär heller! Har även haft ganska kraftiga humörsvängningar... Och nu sista mensen skulle komma den 20 feb, så kom d några droppar ljusrosa i trosorna, försvann och sen likadant dagen efter sen inget mer... jag har ju haft oregelbunden mens men aldrig att den kommit i den "skepnaden"! Sen har jag börjat kissa ofta och mkt om det kan ha ngn koppling på ngt sätt... Tog ett test igår som visade neg... 
    Känner mig handfallen, har varit på ett bra antal undersökningar, både tidsbokade och akut... men alla säger att det ser normalt ut... MEN något mer vätska än vanligt i äggblåsan, dom har vid ett tillfälle upptäckt en gulkroppscysta och sen "bakåtliggande" livmoder... vad innebär det i fråga om att inte bli gravid? Frågar men får inga svar!
    Kan det ha hänt ngt konkret efter aborten som orsakar det här?? Har ngn varit med om liknande som fått hjälp?
    Jag försöker att prata m gyn om detta men dom viftar bort det och skickar hem mig gång på gång.. börjar bli frustrerande utan kött på benen och att orka fortsätta tjata på sjukvården när dom verkar döma ut mig pga aborten jag fortfarande gråter över... 
    Jag VET att jag är riktigt lyckligt lottad som har min dotter men hon önskar sig innerligt ett syskon och vi ett gemensamt barn, är d för mkt begärt??
    Skulle bara vilja ha NÅTT att gå på, något hopp lr åtminstone ngt konkret jag kan försöka ta upp m min läkare...!!! Vore glad om någon kan hjälpa mig på ngt sätt!
     
     
       

  • Svar på tråden Ofrivilligt barn(syskon)lös efter en historia av X och en traumatisk abort
  • banansmoothie

    Kanske det inte är du utan din kille som inte kan få barn? 


    Sen måste jag fråga, du måste ha skrivit fel nånstans för det står att du har en ny kille sen ett halvår, men ni har försökt i ett år? Vilket stämmer (för 6 månader gör ju otroligt stor skillnad i försök)?
  • Norrskensunge

    Hej!
    Oj, det ska stå ett och ett halvt år... {#lang_emotions_wink}
    Nej, han har ett barn sen tidigare som är jämngammal med min dotter.., skulle såklart skrivit med det oxå...trött som få när jag skrev {#lang_emotions_tongue_out} 

  • naiga78

    min kollega fick problem med att bli gravid pga av en tidigare abort och de behövde spola igenom.. Kan det vara något sådant?

  • JMD

    Jag tycker du ska söka upp en privat gyn-mottagning, strunta i landstinget. De privata är mkt mer måna om sina kunder.

    Kram o lycka till I vilken del av sverige bor du?

  • Norrskensunge

    Naiga78: Lät hemskt men skönt att få höra att det ändå kan finnas en konkret orsak! Men gör mig oxå sjukt förbannad att det aldrig nämnts för mig i något av alla mina besök i gynstolen.... Ingen uppföljning utan löpande-band principen tillämpas...
    JMD: Borde nog pröva med att uppsöka en privatklinik.........! Jag bor i Sthlm {#lang_emotions_smile}.
    Villblimor: Tack! Jag har fått tvetydiga svar varje gång jag frågat en läkare om detta påverkar, en säger ja en annan nej...

Svar på tråden Ofrivilligt barn(syskon)lös efter en historia av X och en traumatisk abort