• Sandret

Minst socker i mejerihyllan?

Nån som kollat upp vilken yoghurt eller fil som har minst socker och onödigheter? Min dotter (1år) äter inte naturellyoghurt eller filmjölk så jag menar dom med smak...
    Nu älskar hon Nestles 8 månadersyoghurt Jogolino, men jag tänkte sluta vara sockerpolis nu och börja ge "vuxengrejer"...

• Svar på tråden Minst socker i mejerihyllan?
  • Simpleblack

lättast är det att själv smaksätta mild yoghurt el fil med mosad frukt. mixad/mosad frukt går bra att frysa in i barnmatsburkar- bara att ta en klick i yoghurten- helt sockerfritt.

• Sandret

Jo, men om man bara vill gå till affären och köpa något? Nån som vet?

• Kodia

Kan tyvärr inte heller svara på din fråga, men kan du inte göra så att du köper naturell fil och lägger i lite sylt/fruktpuré? Då är det ju tydligt att det är tillsatt, och man behöver ju inte ha sylt alltid i filen, det beror ju på vilken typ av flingor man har i, tex. (Så kanske du kan minska det successivt?) Jag tror att det blir färre "E-ämnen" osv. om man gör så än köper en färdigsötad fil.

• justine
    Sandret skrev 2010-03-04 09:06:32 följande:
    Nån som kollat upp vilken yoghurt eller fil som har minst socker och onödigheter? Min dotter (1år) äter inte naturellyoghurt eller filmjölk så jag menar dom med smak... Nu älskar hon Nestles 8 månadersyoghurt Jogolino, men jag tänkte sluta vara sockerpolis nu och börja ge "vuxengrejer"...
    Varför det om man får vara nyfiken?
  • everloving

Yoggi Mini har sötningsmedel istället för socker, men tror inte det är nyttigare direkt..

• aero

Fortfarande inte svar på din fråga, men prova turkisk yoghurt det är inte lika surt som vanlig yoghurt. Det kanske hon går med på.

Svar på tråden Minst socker i mejerihyllan?