• dellelgarin

Skällande hund

Skulle vilja ha lite tips på hur jag skall bryta min hund när hon skäller vid lek eller lockelse till lek?

Alla sätt jag prövat bryter leken, och det är ju inte det som är tanken.

Lycka
  • Svar på tråden Skällande hund
  • Birgitta2

Först får du lära hunden "skall". När det lyckats får du lära hunden "tyst". När det sitter i ryggmärgen kan du tysta hunden när den skäller vid lek. Det kan vara svårt. När hundar leker blir de upphetsade och har man en skällig ras lär det bli mycket jobb innan de lyckas.

• Birgitta2
    Joico skrev 2010-03-04 10:56:14 följande:
    Man måste inte lära hunden skall först! Tyra skäller otroligt sällan men det betyder inte att det är ok att hon skäller. Det skulle aldrig falla mig in att lära henne att skälla på kommando.www.hillspet.se/sv-SE/Dog/Adult/Behaviour-and...
    Jag har också en tyst hund och har därför inte lärt henne det. Men har man en skällig hund kan det vara läge att lära den både skall och tyst. Det är faktiskt lättare att lära skall först, eftersom den redan gärna skäller. Men alla har sina idéer, och ts fick den kunskapen jag har.
  • dellelgarin
    Birgitta2 skrev 2010-03-04 11:13:37 följande:
    Jag har också en tyst hund och har därför inte lärt henne det. Men har man en skällig hund kan det vara läge att lära den både skall och tyst. Det är faktiskt lättare att lära skall först, eftersom den redan gärna skäller. Men alla har sina idéer, och ts fick den kunskapen jag har.
    hon skäller BARA vid lek
    Lycka
  • Birgitta2
    dellelgarin skrev 2010-03-04 11:15:54 följande:
    hon skäller BARA vid lek
    Då blir det lite svårare - man skall ju inte behöva bryta leken bara för att hundern skäller.
  • hmcc

Varför vill du bryta det.

Jag vet att min hund är rikytigt glad då hon lägger till ett skall vid lek så när vi leker är det ett mål att hon ska komma upp till den nivån eftersom jag vet att då har hon riktigt skoj.

• dellelgarin
    hmcc skrev 2010-03-04 11:50:04 följande:
    Varför vill du bryta det.Jag vet att min hund är rikytigt glad då hon lägger till ett skall vid lek så när vi leker är det ett mål att hon ska komma upp till den nivån eftersom jag vet att då har hon riktigt skoj.
    Jag vill bryta det för att jag bor i lägenhet och det passar sig inte att hon skäller vid lek.
    Lycka
Svar på tråden Skällande hund