• asil

Ruvare?

Hej!
    Jag är på ruvardag 10 och det är olidligt att vänta...
    Testdag den 12 mars! Är det någon annan som ruvar just nu?
    Hur känner ni er? Jag känner mig illamående, har yrsel, ont i ryggslutet och är hemskt trött. Molande mensvärk har jag också. 

Någon annan som känner så!

Jag testade minus idag men. Förra gången testade jag svagtplus dag 12 så jag hoppas att jag testat för tidigt och att det kan bli ett plus senare?

När testade ni senast plus? Vilken ruvardag?

/Anna 

• Svar på tråden Ruvare?
  • Grubbla

Hej Anna {#lang_emotions_smile}

Jag är också på RD 10, mitt främsta symtom har varit molnande mensvärk ända sedan RD 2, jag har också haft ont i ryggslutet precis som du och sen har jag haft lite ömma bröst.
    Jag har varit jätte orolig för att mensen ska komma, helt nojig. I förrgår natt hade jag verkligen ordentlig värk så då trodde jag att det var kört. Men mensen har fortfarande inte kommit. På måndag 8/3 är det min testdag eftersom vi återförde ett långtidsodlat embryo. Det är vårt första IVF så jag är super nervös och lite orolig för hur man klarar av ett eventuellt minus.
    Vad jag har förstått är att alla symtom egentligen kan bero på vagiatorerna, jag tar progesteron, det känns lite jobbigt för man vet ju inte om det är riktiga symtom eller låtsas symtom.
    Jag tror säkert att det var så att du testade för tidigt och plusset kommer om någon dag! Stor lycka till kram!

• Grubbla

Just det...jag har inte vågat tjuvtesta än så plus eller minus frågan kan jag inte svara på...

• asil

Hej
    Vad spännande att få testa på måndag. Jag hoppas verkligen det går bra för dig!
    För mig är detta mitt 5:e IVF försök så jag tycker det kan vara dags för ett +.
    Jag fick tillbaka 2 stycken 3 dagars odlade embryon. Hur många dagar odlades dina?
    /A

• Grubbla

Hejsan,

Jag fick tillbaka ett embryo som hade odlats i 5 dagar och tro det eller ej jag testade för en timme sen och fick ett +!!!!!!!!!! Så nu är förhoppningsvis 5 års väntan över, förstår inte och vågar inte riktigt tro att det är sant!

Jag håller med dig nu är det verkligen din tur!! Kramis

• Lyxmamma

Hoppar med här om det går bra. Vi fick tillbaka ett 2-dagars 4-celligt embryo den 26 feb och har inte testdag förrän den 17 mars - tre veckor efter ET!!!! Galet länge! De hade två veckor för ett par år sedan när vi fick vår dotter men hade utökat med en vecka för att standardisera på marknaden och följa andra kliniker och även ta hänsyn till de som är låghormonare. Men innan dess hinner man ju få sin mens om det inte lyckas och annars är man ju nästan säker på att det blir ett plus....Förra gången när vi fick vår dotter så testade vi plus flera dagar innan testdagen så jag tjuvtestar för fulla muggar redan men än så länge minus. Är på ruvardag 9 om ET är dag 0. Jag håller med om att progesteronet är himlans jobbigt. Man kan ju inte låta bli att känna efter typ hela tiden och sen vet man att det har noll betydelse det man känner.

Grattis Grubbla!!!!! Du testade alltså plus på ruvardag 12 och räknar du ET som dag 0?

• Babe

Grattis Grubbla :) Jag har också ett långtidsodlat och är på r-dag 4. Men jag vet varken till eller från med dessa vagitorier som ger en massa känningar... Lycka till! Var din en blastocyst i dag5? Vår grodd var en som vidareodlades från dag 3-5, från frysen och hann inte bli blastocyst, men hade 15-celler iaf på morgonen... :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Grubbla

Hejsan tjejer!
    Tack så jätte mycket! {#lang_emotions_laughing}
    Japp nu har jag testat på själva testdagen och visst jag är gravid! Tjohoo! Nu måste den lilla rackaren bara stanna kvar där inne.

Lyxmamma - japp det stämmer och min riktiga testdag var idag dag 14, jag antar att det är så att man får en kortare vänttid när man har ett långtidsodlat embryo....men vad vet jag det är vårt första IVF försök så jag är en nybörjare på allt runt omkring...

Babe - det var en blastocyst på över 150 celler så det var ett mycket välutvecklat embryo som de satte in igen. Jag hade ju som sagt innan en massa super konstiga känningar och världens mensvärk - molvärk! Nu har jag slutat med vaggisarna och mår redan (peppar, peppar) bättre, inatt fick jag sova en hel natt det har jag inte gjort på en vecka.

Nu huffar jag och puffar allt vad jag orkar och sprider gravidbaciller till er alla andra!

• asil

Hej
    För mig gick det inte denna gång heller...

/Anna

• Lyxmamma

Fortfarande minus idag så nu släcktes mitt hopp. Min man hoppas fortfarande dock

• Lyxmamma
    asil skrev 2010-03-09 20:50:28 följande:
    Hej För mig gick det inte denna gång heller.../Anna
    Vad trist vännen!!!!! Jag håller tummarna för att det är din tur nästa gång! Kraaaaam
  • Babe

asil: Neeeej! Har du testat? Fått en blödning? Så tråkigt... Hoppas ni har styrka att gå vidare... Styrkekramar till er/ Babe

Lyxmamma: Vilken ruvardag har du testat i? Kanske det är för tidigt än...? Hoppas din man har rätt känsla :)
    Ruvardag 6: trött och nu kommer mensvärken... på gott eller ont, återstår att se... *hoppas-tvivlar-ber-hoppas-tvivlar-ber-hoppas*
    ~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Lyxmamma
    Babe skrev 2010-03-10 07:09:08 följande:
     Lyxmamma: Vilken ruvardag har du testat i? Kanske det är för tidigt än...? Hoppas din man har rätt känsla :)

Ruvardag 12 så visst kan det fortfarande bli plus men jag har varit gravid tre gånger tidigare och de två första (spontan graviditeter med annan man) testade jag plus 3-4 dagar före utsatt BIM och tredje gången (IVF med nuvarande man) väntade jag på testdagen som var ruvardag 14 på den tiden. Då fick jag ett starkt plus så jag borde åtminstone fixat ett svagt svagt plus idag. Därför dog mitt hopp idag....eller lite hopp har jag nog kvar tills mensen kommer men det är bara lite lite långt där inne. Min man brukar ha en bra magkänsla men när man vill något så här mycket är det lätt att den grusas.
Svar på tråden Ruvare?